Kilometerteller vervangen zip

Hallo,

Mijn kilometerteller moet vervangen worden van mijn piaggo zip cabrateur versie. Vorige eigenaar heeft een digitale teller erin gezet en die is er mee gestopt, Echt de digitale teller is kapot en niet eventueele kabelbreuken of slechte connectie ergens. Daarom moet mijn hele kilometerteller unit vervangen worden, nu is mijn vraag of ik er een IGET kilometerteller in mijn cabrateurzip kan zetten. Het lijkt erop dat het dezelfde aansluitpunten heeft etc. Maar als ik kijk in “geschikt voor” staat er alleen injectie zips en carburateur zips staan niet tussen de lijst.
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben niet in de materie gedoken maar een injectie zip heeft op z'n minst een motormanagementlampje die een carb. versie niet heeft.
De connector(en) aan de achterkant van de cockpit kunnen ook anders zijn.
Vorige eigenaar heeft een digitale teller erin gezet en die is er mee gestopt, Echt de digitale teller is kapot en niet eventueele kabelbreuken of slechte connectie ergens.
Een andere mogelijkheid is voor een paar euro eenzelfde digitale teller bestellen bij Aliexpress.

Edit, het vet gedrukte was verdwenen uit de tekst die heb ik er weer even bijgezet.
 
Last edited:
Ik wil liever weer terug naar orgineel, Idd ik zie het. Het motormanagement lampje dit op de plek van het rode lampje van de cabrateurversie. Maar als ik zo nadenk zou het in theorie wel moeten werken toch? De connecties met de connectoren zijn wel hetzelfde
 
De connecties met de connectoren zijn wel hetzelfde
Weet je dit wel zeker?

Nogmaals ik heb mij er niet in verdiept maar het kan heel goed zijn dat de connectoren toch iets anders zijn en mochten ze gelijk zijn dat de pinbezetting van de connectoren toch anders zijn.
Dus voor ik de injectieversie zou bestellen, zou ik dit toch even goed controleren.
Misschien beter bij een Piaggio/Vespa dealer navragen en kopen.
Maar waarom een cockpit van een Iget en niet van een carb. versie, deze moeten toch ook nog verkocht worden voor zo'n populaire scooter?
Mocht je die niet vinden bij de doosjesschuivers op het www, misschien toch even langs een Piaggio dealer.
 
Back
Top