kilometerteller nrg power

RocketTuner

Mina vert power
Hallo, de snelheidsteller van mijn NRG Power 2005 werkt niet meer.
Het is dus zo'n ding:

DSC02222.JPG


De toerenteller, benzinemeter, temperatuursensor enzo werkt, enkel de digitale snelheid geeft hij niet weer. Ik heb al de telleraandrijver aan het voorwiel bekeken, leek me niks mis mee. Ook alle kabeltjes enzo zijn goed aangesloten en de tellerunit op het stuur zelf ziet er als nieuw uit vanbinnen. Maar deze doet dus niks, blijft altijd op 0 staan.

Ik heb de scooter 2dehands gekocht en dit is zo sinds ik hem kocht.

Nu is het wel zo dat de kilometerteller 2 dagen geleden opeens wel begon te werken maar allemaal verkeerde waarden aangaf, tevens deed de toerenteller ook raar, bleef soms hangen enzo. Dit is blijkbaar te wijten aan een kapotte bougi (zündkerze) las ik op dit forum: http://www.rollertuningpage.de/33-elektrik/345226-nrg-power-tacho-spinnt/

Inderdaad bougi vervangen en alles werkte terug normaal, tevens de kilometerteller werkte weer niet als voorheen.

Iemand een idee waarom mijn digitale snelheidsteller niet werkt?
 
Advertisement - register to remove this

Nu zit er een NGK bougi hittegraad 8 in. Er zat een originele Piaggio bougi in. Setup is overigens DR50 met Yasuni Z en gele drukveer, rest is origineel.
Die kilometertellerkabel is er wel eentje met 3 elektrische draadjes, ik denk dat de aandrijver werkt met een magneetveld dat bij iedere omwenteling een signaaltje geeft ofzo. Er vertrekken dan 3 stroomkabeltjes naar de kabelboom en vandaaruit naar de tellerunit. Dit valt niet zo makkelijk uit te meten, maar ik kan het eens proberen of het hieraan ligt.
 
Dat kun je doen ja, maar een nieuwe kost geloof ik niet zo bijzonder veel.

Het gaat mij erom of je een bougie met een weerstand hebt, dat zal dan een BR9ES zijn. Zonder weerstand is B9ES.

Belangrijk is dat er een R in het type zit, die staat voor weerstand. Controleer dat even, want bij digitale tellers is dat wel een must.
 
Je kunt sowieso met het ''piepstandje'' op je multimeter kijken of je kabelbreuken hebt. Gewoon het ene pennetje op uiteinde 1 zetten van de kabel, en het andere pennetje op het andere uiteinde van de kabel.

Maar of je daar goed bij kan weet ik niet.
 
Back
Top