Kilometerteller loopt niet zip2000 2012

Matta698

New Member
Hallo beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn Piaggio zip uit 2012 het is namelijk zo dat de kilometerteller het niet doet, de snelheid wijzer doet het wel maar het aantal kilometers wat hij gelopen heeft gaat niet omhoog. Ik heb de kilometertellerkabel al vervangen maar kan ik dit maken of moet ik een nieuw dashboard hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Omdat de snelheidsmeter het wel doet maar de kilometerteller niet, is een teken dat het probleem in de cockpit zelf ligt.
De kabel drijft namelijk een asje in je cockpit aan en de teller telt dan het aantal gereden kilometers.
Op ditzelfde asje zit een magnetische koppeling die het asje van je snelheidsmetertje laat uitslaan.
Dus er is iets mechanisch niet in orde met de kilometertellen.

Hoelang heb je deze scooter al en heeft de vorige eigenaar misschien geprobeerd de kilometerstand terug te draaien en daarbij iets beschadigd?
Dit komt vaker voor dan je denkt!
 
Omdat de snelheidsmeter het wel doet maar de kilometerteller niet, is een teken dat het probleem in de cockpit zelf ligt.
De kabel drijft namelijk een asje in je cockpit aan en de teller telt dan het aantal gereden kilometers.
Op ditzelfde asje zit een magnetische koppeling die het asje van je snelheidsmetertje laat uitslaan.
Dus er is iets mechanisch niet in orde met de kilometertellen.

Hoelang heb je deze scooter al en heeft de vorige eigenaar misschien geprobeerd de kilometerstand terug te draaien en daarbij iets beschadigd?
Dit komt vaker voor dan je denkt!
Nee ik ken de vorige eigenaar dit heeft die niet gedaan want die kan nog geen kap van een scooter afkrijgen maar het is wel een bekend probleem bij dit type scooter rond het bouwjaar 2012/2013, vaak gaan de tellers stuk rond 9 a 10 duizend kilometer.
 
Back
Top