Kilometerstand

barko

New Member
Ik was vandaag een scooter gaan bezichtigen
Nu bleek alles in orde op een paar min puntjes na , maar volgens mij was er met de huidige kilometerstand geprutst iemand enig idee hoe je eventueel de orginele kms terug krijgt? En hoe kan je het merken bv bij de aankoop bia marktplaats greets
 
Advertisement - register to remove this

Ik was vandaag een scooter gaan bezichtigen
Nu bleek alles in orde op een paar min puntjes na , maar volgens mij was er met de huidige kilometerstand geprutst iemand enig idee hoe je eventueel de orginele kms terug krijgt? En hoe kan je het merken bv bij de aankoop bia marktplaats greets
Als je denkt dat de km stand niet klopt. Niet kopen. Straks is er meer mis
 
km stand is niet van belang...
cilinder en zuiger kunnen al 10x gewisseld zijn.

bij een auto is dit een heel ander verhaal.
 
Krukas en lagers vervang je niet zo snel dus km stand is zekerweten indicatie van hoelang iets er al opzit.
Hangt er vanaf wat er mee doet. Als ik er 1
Koop kijk k alleen naar schade en motorisch Schueren etc. Ik voer alles op. Als jij t ook opvoert. Dan komt er toch een nieuwe kruk alles in!
 
Km stand bepaalt de algemene staat van een Scooter , dus ook wiellagers , vertanding , blokrubbers , vering, remleiding(en), etc etc .
Dus er is meer dan een Motorblok en cilinder wat versleten kan zijn . nog niet te spreken als er eens flink aan de kabelboom gekloot / verknipt is .
 
Km stand bepaalt de algemene staat van een Scooter , dus ook wiellagers , vertanding , blokrubbers , vering, remleiding(en), etc etc .
Dus er is meer dan een Motorblok en cilinder wat versleten kan zijn . nog niet te spreken als er eens flink aan de kabelboom gekloot / verknipt is .
Binnenrotor:)
 
Voor controle zou je eventueel kunnen kijken (indien zichtbaar) of de klok er eventueel af is geweest. Je zou dan kunnen denken aan nieuwe schroeven/bouten. Bij mij heb ik nu gezien dat van 1 van de scooters de teller los is geweest doordat 1 schroef nieuw was, maar dat zegt natuurlijk niet per definitie of er dan ook gerommeld is.

De opmerking van @Brute-Force vind ik wel een goeie, het geeft i.d.d. dan wel een eventuele staat van interne delen aan. Ik ga die in gedachten houden en ben benieuwd omdat ik nu 4 heb om mee te oefenen en kan dan zien of de standen iets zeggen over de algemene interne staat. Maar er kan natuurlijk ook al veel vervangen zijn.

Bij mijn BTC met 20.000 op de teller heb ik al wel gezien dat slangen en aansluitingen er veel slechter aan toe zijn dan bij de anderen.
 
Krukas en lagers vervang je niet zo snel dus km stand is zekerweten indicatie van hoelang iets er al opzit.
En als de kilometer teller er niet op zit weet je nog niks.
Kilometers zijn niet belangrijk, onderhoud en gebruik van goede olie is vele malen belangrijker. Je ziet in 1 oogopslag meestal al of het een goede koop is of niet. Als de kilo's zand n modder onder aan een middenbok of onderkuip hangen dan zal er weinig liefde of tijd in gestoken zijn.
Ik koop liever een scooter met bijv 10k km van iemand die gesmeerd heeft met een wat duurdere olie en die verder wat simpel onderhoud heeft laten doen voor 800 dan een scooter die 5k km heeft gedraaid op olie van de action met een paar blokken zand in de onderkuip voor maar 500 euro.

En je krijgt ook uiteindelijk wel waar je voor betaald, een scooter van 10jaar oud heeft nou eenmaal onderhoud nodig ooit een keer. Dan zou ik het liever zelf doen of laten doen dan weet je ook daadwerkelijk wat er gedaan word. Iedereen kan wel een factuur typen met wat onderdelen en prijzen.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook
 
Eventueel zou je nog even op het zadel kunnen bouncen om te kijken of je niet een springkussen hebt.
 
Hangt er vanaf wat er mee doet. Als ik er 1
Koop kijk k alleen naar schade en motorisch Schueren etc. Ik voer alles op. Als jij t ook opvoert. Dan komt er toch een nieuwe kruk alles in!
Zoals @Brute-Force zegt is de km stand niet alleen cilinders. Ik denk dat je bij een scooter beter naar het merk kan kijken dan de km stand. En dan bedoel ik bij 4takt scooters niet naar het logootje maar 70 procent van 4 takt is allemaal gy6 en dan het bouwjaar. Haal je een gy6 uit 2010 in noem maar wat. Kan je wel verwachten dat er dingen kapot zijn.
Haal je iets van een goed merk minarelli piaggio peugot. Zal dat zeker langer meegaan.
 
Back
Top