Kilometerstand en Kilometerteller La Souris Vespelini werkt niet

XLuckyL

New Member
Goedendag allen,

Ik ben sinds kort eigenaar van een La Souris Vespelini TY500QT-K met een bouwjaar van 2018. Het is een beetje een hobby scooter. Nu heb ik een klein probleem, vandaar ook de naam van de titel.

Mijn dashboard werkt deels niet. De kilometerteller en kilometerstand doen het niet, maar de accu en de benzine teller doen het wel. De kilometerteller en kilometerstand deden het voorheen wel, want er staan wel een aantal kilometers op de teller. Ik heb de kap aan de voorkant en de kap waar de voorlamp in zit afgehaald. Hier heb ik alle stekkertjes even zitten nakijken maar ben niets geks tegengekomen.

1656696650217.png

Kan iemand mij misschien hiermee helpen? Als je het weet of misschien nog meer informatie van mij nodig hebt stuur dan een reactie op deze post.
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Youtube is your friend.
Een geweldig voorbeeldje van de kwaliteit van een Taotao (Chinese scooter) bij 404 km reeds de kilometertellerkabel kapot.

Voor zover je het niet weet loopt er een kabel vanaf je voorwielas naar de tellerunit.
Die wil eens stuk gaan. Het is een buitenkabel met binnenkabel.
OF het aandrijfgevalletje is stuk (dat ding waarop de kabel zit bij het wiel)
 
Youtube is your friend.
Een geweldig voorbeeldje van de kwaliteit van een Taotao (Chinese scooter) bij 404 km reeds de kilometertellerkabel kapot.

 
Solution
Ik weet er inderdaad niet zo heel veel vanaf....

De youtube video ga ik nu even uitvoeren. Even alle kappen los en kijken of die ronddraait. Ik laat straks wel weten of dat het probleem is.
Post automatically merged:

Dankjullie wel @e-Jowan en @Sparky. Ik heb het probleem gevonden. Die youtube video was echt super makkelijk en duidelijk voor een nieuwkomer met scooters uitgelegd.

Deze kabel (met een rood rondje omheen) draait niet. Deze moet inderdaad wel draaien dus daar zit het probleem
1656700687719.png

Voor de foto hieronder de volgende informatie. Het dingetje wat in het rood omcircelde ding zit draait wel. Dus het is inderdaad de kabel.
1656700803511.png

Nu nog een vraagje. Hoe heet deze kabel en hebben jullie misschien eentje die je aanraad? Ik hoor graag van jullie en echt onwijs bedankt!!
 
Last edited:
Kilometerkabel gekocht en geinstalleerd. Restulaat..... Het werkt! Daarnaast samen met een vriend lopen sleutelen aan de scooter en wat onderhoud verricht. Ben ook achter gekomen op welke manier ik lekker hard kan gaan met de scooter :)

Maar dat is voor nu niet belangrijk. Dankjulliewel @Sparky en @e-Jowan voor jullie snelle reacties!
 
Back
Top