Kilometer teller

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Solution
Ja dan staat deze op 0.

Mocht je de scooter verkopen, moet je dit wel vermelden en aantonen bij welke stand je de km teller hebt vervangen.

Sinds 1 januari 2014 is kilometerfraude strafbaar. In artikel 70m van de Wegenverkeerswet staat: "Het is eenieder verboden om de tellerstand van bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde categorieën motorrijtuigen die dienen te zijn ingeschreven en tenaamgesteld zodanig te wijzigen of te doen wijzigen of de werking van de kilometerteller zodanig te beïnvloeden of te doen beïnvloeden dat de op de teller aangegeven afstand niet overeenkomt met de door dat motorrijtuig werkelijk afgelegde afstand."
Ja dan staat deze op 0.

Mocht je de scooter verkopen, moet je dit wel vermelden en aantonen bij welke stand je de km teller hebt vervangen.

Sinds 1 januari 2014 is kilometerfraude strafbaar. In artikel 70m van de Wegenverkeerswet staat: "Het is eenieder verboden om de tellerstand van bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde categorieën motorrijtuigen die dienen te zijn ingeschreven en tenaamgesteld zodanig te wijzigen of te doen wijzigen of de werking van de kilometerteller zodanig te beïnvloeden of te doen beïnvloeden dat de op de teller aangegeven afstand niet overeenkomt met de door dat motorrijtuig werkelijk afgelegde afstand."
 
Solution
Doet dat er toe dan? Hoeveel scooters staan er niet te koop waar toevallig net gister de dag voor de verkoop die losgedraaide kabel toch is afgebroken
Volgens mij mis je het punt dat ik bedoel.
Ik vraag me af waarom TS een nieuwe teller wilt plaatsen op een scooter uit 2020.
Uiteraard zijn er veel, oude, scooters die niet betrouwbaar zijn i.v.m. de kilometerstand.
Dat begrijp ik ook wel.
Maar wanneer iemand een nieuwe teller wilt plaatsen op een scooter van nog geen 2 jaar oud, dan ben ik toch wel benieuwd naar de reden hier van...
Vandaar mijn vraag: vanwaar mijn vraag?
 
Kan natuurlijk ook gewoon echt kapot zijn...
En dat hij zich oprecht afvroeg hoe of wat. Want wie trapt er nou in een scooter die 2 jaar gebruikt is met nul km op de telled
 
@Anoniem vdb

Inderdaad wat @Sparky zegt: waarom geen garantie claimen?
Je hebt minimaal 2 jaar garantie op de scooter.
Mits deze in NL gekocht is.

Over de teller.
In het digitale gedeelte wordt de totaalstand van de gereden kilometers weergegeven.
De boordcomputer registreert de afgelegde kilometers en slaat deze op in het geheugen.
Wanneer er een nieuwe unit geplaats wordt, dan is daarna de oude KM-stand gewoon weer zichtbaar.
 

Attachments

  • Digitale teller.jpg
    Digitale teller.jpg
    180 KB · Views: 1
Status
Not open for further replies.
Back
Top