Kilometer dashboard

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, ik heb onlangs me km teller en kabel en aandrijving vervangen, van me zip 4t 2 kleps, alleen nu tijdens rijden trilt die naald die de snelheid aangeeft, en loopt ie heel moelijk omhoog zodra ik gas geef, dus als ik gps 30 of 34 rij dan geeft ie 24 of 25 aan, het setje is nog geen 70km oud, hoe zou dit kunnen?
 
Advertisement - register to remove this

Marcel,

waarom heb je die kabel en meenemer überhaupt vervangen, had je dezelfde problemen ook voordat je deze onderdelen vervangen had?

Heb je gecontroleerd of de meenemer goed meedraait?

Draait de binnenkabel soepel in de buitenkabel.

Ligt de kabel via het goede traject of zit er ergens een te scherpe bocht of knik?
 
Marcel,

waarom heb je die kabel en meenemer überhaupt vervangen, had je dezelfde problemen ook voordat je deze onderdelen vervangen had?

Heb je gecontroleerd of de meenemer goed meedraait?

Draait de binnenkabel soepel in de buitenkabel.

Ligt de kabel via het goede traject of zit er ergens een te scherpe bocht of knik?
Het oude km huis werkte niet meer, de kabel zit vrijwel in een rechte baan naar beneden bij het voorwiel, lijkt me sterk dat me km teller kapot kan zijn,
Post automatically merged:

38FA4614-FB46-4A40-A99A-528080F5B888.jpeg
Post automatically merged:

Het oude km huis werkte niet meer, de kabel zit vrijwel in een rechte baan naar beneden bij het voorwiel, lijkt me sterk dat me km teller kapot kan zijn,
Post automatically merged:

38FA4614-FB46-4A40-A99A-528080F5B888.jpeg
Dat goudgele met dat buitenwendige schroefdraad draait mee als ik de km kabel los wil halen, en draait er dus ook helemaal uit, dit hoort niet lijkt me? En dus ook het probleem denk ik
 
Last edited:
Nieuwe aandrijving erop, hij werkt weer alleen geeft ie voor mij gevoel een hogere snelheid aan dan hiervoor, waar ik hiervoor 30 reed geeft ie nu 38 a 40 aan

betreft wel een orginele piaggo km aandrijving de nieuwe, de ouwe was een imitatie
 
Dit is wel een erg groot verschil bij een snelheid van 30 kmpu.

Wat loopt je scooter volgens GPS?
Moet ik straks even meten, met de oude aandrijving scheelde dit 3 a 4km, maar als ik nu rij op het zelfde tempo na mij idee, dan schiet ie wel heel snel naar de 30km
 
Dan geeft deze nieuwe meenemer nog meer afwijking dan de oude imitatie.

Bij 21 kmpu is een afwijking van 8 a 9 kmpu toch wel een extreme afwijking en niet normaal.

Weet je wel heel zeker dat deze meenemer de originele is voor jouw scooter?

Anders even contact opnemen met de zaak waar je deze gekocht hebt.....
 
Back
Top