killswitcht deluxe aansluiten?

Zippa Boy JMo

SP Evo1 Sprintert
hallo,

(even een nieuw topic aangemaakt omdat de ander vaag deed)

ik heb het nieuwe type kill switch(met stuurbevesteging).

alleen wat ik ook doe, hij doet het niet.
er komen 2 draden uit, en die zijn allebij zwart?, maakt het dan ook niet uit welke de plus of de min is?

ik heb nu 1 draad in mijn bobine zitten en 1 op het frame maar hij doet Niks.
ik heb nog de standaard onsteking en contactslot.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
groetjes

edit: ik heb ook al de search gebruikt maar daar kom ik er niet mee uit.
 
Advertisement - register to remove this

ik probeer niet ongeduldig zijn, maar is er echt niemand die hier iets vanaf weet?
ben hier al bijna een week mee bezig maar niks lukt.

ik hoop alsnog op antwoord.
groetjes
 
ik neem aan dat je het op een stuk kaal frame hebt gemonteerd (die massa aansluiting)

ik weet niet of dit uitmaakt, maar lees vaak dat je het op een stuk kaal frame moet doen!
 
ik had de dikste kabel uit mijn bobine gehaald en toen zag ik dat er in mijn bobine nog 1 opening zat, via search opzocht dat ik hem daar in moest doen.

andere uiteinde heb ik op een kaal stukje geprobeerd, maar dat stukje was al kaal, ik ga dat nog even beter schuren en nog een x proberen

edit: alle 2 de kabels zijn zwart?, hoezo is dat?, meestal heb je toch 1 witte en 1 zwarte?
 
Heb even een schema gemaakt voor je, heb je hem zo aangesloten?

schemagz.jpg
 
hoe kan ik zien wat mijn stator is en mijn cdi is dat kleine grijze kastje met 4 draden eruit?

edit: net mijn frame opgeschuurd maar helpt dus niet.

edit 2: nee zo heb ik hem niet aangesloten, ik ga het wel even proberen.... = geen effect dus!

nog meer ideeén?
 
Last edited:
zoals dat plaatje als ik hem heb moet die aangesloten worden.
stator is kabel die van je ontsteking afkomt.
cdi, is het kasje die in iedergeval een kabel inzit die maar op één manier past op de stator

bobine zitten gewoon 2 aansluitingen op - en de + en die gaat ook nog naar de bougie.

sluit hem eerst maar is goed aan.
 
okee de kabel die uit mijn onsteking komt bestaat dus uit 6 kleine kabeltjes= rood, geel, blauw, blauw/grijs, wit en groen.

op welke moet ik hem nu aansluiten want ik zie nergens een oranje kabel?
 
ow sorry standard ontsteking, dit is voor de eprom...

Dan zou ik het niet weten, zou ik hem in het echt moeten zien.. kun je niet bij je dealer even laten aanwijzen?
 
ben dus even langs geweest bij de jager alleen was er niemand die er iets vanaf wist.|(

Jasper V: moet ik die dan gewoon door knippen en verbinden?
 
Nee, niet doorknippen.
Je moet hem op één of andere manier contact laten maken met de groene draad, daar zijn verschillende manieren voor.
 
Stukje strippen van de groene draad en vast solderen.

Ik weet zo niet hoe de connector bij de cdi er uit ziet, misschien kan daar een kabelschoentje bij onder waar de killswitch draad aan zit.

Of verzin zelf iets...
 
Vraag me trouwens al waarom je het wilt? op een straat scooter?

Je kunt hem op het contact maken, alleen dan is het niet echt een killswitch meer omdat als je het contact slot uitzet langer duurt voordat de scooter uit is. Bij de ontsteking gaat sneller maar als het toch niet noodzakelijk is zou ik het gewoon bij het contact slot doen.
 
Vraag me trouwens al waarom je het wilt? op een straat scooter?

Je kunt hem op het contact maken, alleen dan is het niet echt een killswitch meer omdat als je het contact slot uitzet langer duurt voordat de scooter uit is. Bij de ontsteking gaat sneller maar als het toch niet noodzakelijk is zou ik het gewoon bij het contact slot doen.

Met een killswitch zet je de scooter op exact dezelfde manier uit als met het contact bij piaggio.
In beide gevallen wordt de ontstekingsspoel kortgesloten en zal dus de scooter even snel uit gaan.
 
Back
Top