Kill-switch

Roel.

Well-Known Member
Ee

Vraagje, ik heb een kill switch en wil hem gaan monteren op m'n scooter voor de veiligheid.
Ik wil hem dus monteren zodat ik m'n sleutel moet omzetten EN de killswitch moet gebruiken. Weet iemand hoe ik dat ong moet doen.
In electra ben ik namelijk drama..

gr Roel

Advertisement - register to remove this

Je pakt de wit/zwarte draad die van je onsteking naar je contactslot loopt, deze onderbreek je met je kill switch. Dus ontsteking => Killswitch => Contactslot => Massa. Gr. Dennis :)

signaal draad afknippen van je scooter.

en dan elke kant van dat draad verbinden aan je killswitch.

btw ik zou er niet aan beginnen(tip)

hangt af van het type killswitch dat je hebt,
je hebt killswitches met een maakcontact erin of een verbreekcontact,
dus eerst maar uitzoeken wat je hebt voor je dingen gaat aansluiten.

beter niet eens aan beginnen zoals ik al zei. je zegt zelf ik ben geen elektra expert dus kan je er ook maar beter niks aan doen. al dat gebeun aan de draadboom maakt het alleen nog maar minder.

gewoon niet aan beginnen dus.

nee maar toch je zit wel weer aan je draadboom te pulken, beter gewoon eraf blijven, en als je het los knipt moet je weer met tussenliggende draadjes gaan beunen, allemaal niks waard.
en een boel mensen kunnen niet goed solderen, die pakken zon smelten een beetje tot het ietsje vast zit|(

Het solderen is niet zo'n probleem, en ik pak de draadjes vlak bij m'n contactslot, dus hoef niet te pulken in de draadboom. Maar hoe kan ik bekijken of ik een maak- of verbreekcontact heb?

Met een multimeter de weerstand meten, aan de beide uiteinde van de draden. Of met het piepje op je multimeter.

Je kunt ook je killswitch in serie zetten met een lampje en zo op je accu aansluiten..

Als het lampje brandt als de killswitch eropzit heb je een verbreek contact. Als het lampje uit is terwijl de dop erop zit heb je een maak contact.

Back