kickstarter zit/zat vast

onwetende

New Member
goedendag van het weekend heeft een vriend van mij een tijdje zomaar lopen kicken toen ik even later mijn scooter wilde aankicken zat mijn kickstarter vast
later kreeg ik hem wel weer los maar ging mijn scooter niet aan wat zou het probleem kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou de carterkap even losnemen, je ziet dan gelijk wat het probleem is.
Verder een vrij wazige probleembeschrijving.
Wat bedoel je nu:

1. je krijgt de scooter niet gestart met de kickstarter omdat deze vast hangt of de motor niet mee neemt?
2. de kickstarter doet het weer maar de motor slaat niet aan.
 
Ik zou de carterkap even losnemen, je ziet dan gelijk wat het probleem is.
Verder een vrij wazige probleembeschrijving.
Wat bedoel je nu:

1. je krijgt de scooter niet gestart met de kickstarter omdat deze vast hangt of de motor niet mee neemt?
2. de kickstarter doet het weer maar de motor slaat niet aan.
de kickstarter doet het nu weer maar de motor slaat niet aan
 
Weet je wel zeker dat dat de kickstarter hem goed pakt op het rondsel? Hij kan er ook overheen schieten of niet goed pakken. Wat mijn voorganger al zei, Carterdeksel eraf halen en de boel inspecteren, kijk of de tandjes niet versleten zijn etc..
 
Weet je wel zeker dat dat de kickstarter hem goed pakt op het rondsel? Hij kan er ook overheen schieten of niet goed pakken. Wat mijn voorganger al zei, Carterdeksel eraf halen en de boel inspecteren, kijk of de tandjes niet versleten zijn etc..
ik zal er naar kijken en dan laat ik het jullie horen
 
Heb de carterkap eraf gehad alles zat nog goed.
Heb er een nieuwe accu in gezet maar de motor sloeg nog steeds niet aan..carbarateur schoongemaakt ook niet wat zou het dan kunnen zijn?
Post automatically merged:

Weet je wel zeker dat dat de kickstarter hem goed pakt op het rondsel? Hij kan er ook overheen schieten of niet goed pakken. Wat mijn voorganger al zei, Carterdeksel eraf halen en de boel inspecteren, kijk of de tandjes niet versleten zijn etc..
Heb de carterkap eraf gehad alles zat nog goed.
Heb er een nieuwe accu in gezet maar de motor sloeg nog steeds niet aan..carbarateur schoongemaakt ook niet wat zou het dan kunnen zijn?
 
Deed ie het überhaupt wel, toen je hem met je vriend in de eerste instantie aan liep te kicken? Ik bedoel daarvoor. Vertel is meer.. Liep ie gewoon of? Wou die ineens niet meer aan? Etc...
 
Deed ie het überhaupt wel, toen je hem met je vriend in de eerste instantie aan liep te kicken? Ik bedoel daarvoor. Vertel is meer.. Liep ie gewoon of? Wou die ineens niet meer aan? Etc...
Ik had daarvoor een rondje gereden.hij liepgewoon goed ook geen inelkaar naai geluiden heb hem rijdend weggezet. Nadat hij had lopen kicken zat mijn kickstarter vast.
Post automatically merged:

Deed ie het überhaupt wel, toen je hem met je vriend in de eerste instantie aan liep te kicken? Ik bedoel daarvoor. Vertel is meer.. Liep ie gewoon of? Wou die ineens niet meer aan? Etc...
De motor gaat wel rond maar pakt hem niet
 
Denk dat je toch misschien wel een vastloper hebt gehad. Je zuiger zit waarschijnlijk vast of gaat heel stroef. Vandaar dat je de weerstand voelt. En kan het ook lijken dat het aan je kickstarter ligt (slaat over, gaat stroef, vastzittend gevoel) Nadat je de carterkap eraf had gehaald, kon je nog vrij draaien aan de vario? Zoja, ging deze soepel? Of heb je niet gedraaid?
 
Last edited:
Denk dat je toch misschien wel een vastloper hebt gehad. Je zuiger zit waarschijnlijk vast of gaat heel stroef. Vandaar dat je de weerstand voelt. En kan het ook lijken dat het aan je kickstarter ligt (slaat over, gaat stroef, vastzittend gevoel) Nadat je de carterkap eraf had gehaald, kon je nog vrij draaien aan de vario? Zoja, ging deze soepel? Of heb je niet gedraaid?
Ik zal vanmiddag kijken of de vario nog soepel draait
Post automatically merged:

Laat eens weten om wat voor een scooter het gaat.
Dadelijk heb je er zo 1 met een kil switch, heeft die gozer wat kickte je de schakelaar omgezet. :D
Vonkt hij ook?
Hij vonkt ook goed het is een chineese scooter kzal even kijken naar een kil switch
 
Last edited:
Denk dat je toch misschien wel een vastloper hebt gehad. Je zuiger zit waarschijnlijk vast of gaat heel stroef. Vandaar dat je de weerstand voelt. En kan het ook lijken dat het aan je kickstarter ligt (slaat over, gaat stroef, vastzittend gevoel) Nadat je de carterkap eraf had gehaald, kon je nog vrij draaien aan de vario? Zoja, ging deze soepel? Of heb je niet gedraaid?
Heb net de carterkap er weer afgehaald vario kon ik gewoon vrij draaien.
 
Als je een paar keer gestart hebt en je haalt direct de bougie eruit, is ie dan nat?
Zo niet dan gooi een beetje benzine in het bougie gat, snel de bougie erin en dan starten.
Loopt hij even dan is er iets met de benzine toevoer.
 
Back
Top