kickstarter werkt niet en knarst

Advertisement - register to remove this

zijn de tandjes niet gewoon tever afgesleten? ook komt het pedaal niet terug vanzelf zie ik, klopt ook niet.
Kleine update, ik heb het kickstartrondsel gesmeerd en hij komt nu weer perfect terug en kraakt ook niet meer. Hij slaat alleen nog steeds niet goed uit, waardoor hij de krukas niet raakt. Het kickstart rondsel is laatst nog vervangen, dus dan zou eigenlijk de enige optie het vervangen van de kickstart as iets kunnen opleveren.
 
wilde net gaan schrijven, de boel is gortdroog, daarom piept en knarst het zo. heb je ook het asgat in je carterkap gesmeerd, dus waar je rondsel in draait en uit moet komen? en de groef waar die geleideveer omheen klemt?
als je met de kap eraf je pedaal met de hand bedient, wat gebeurt er dan? komt het rondsel dan wel naar buiten of draait ie alleen / kantelt ie heel erg opzij? kan zijn dat door die gebrekkige smering, het asgat in de carterkap is uitgelubberd, waardoor ie dwars opzij gaat in plaats van netjes uitschuift..
 
wilde net gaan schrijven, de boel is gortdroog, daarom piept en knarst het zo. heb je ook het asgat in je carterkap gesmeerd, dus waar je rondsel in draait en uit moet komen? en de groef waar die geleideveer omheen klemt?
als je met de kap eraf je pedaal met de hand bedient, wat gebeurt er dan? komt het rondsel dan wel naar buiten of draait ie alleen / kantelt ie heel erg opzij? kan zijn dat door die gebrekkige smering, het asgat in de carterkap is uitgelubberd, waardoor ie dwars opzij gaat in plaats van netjes uitschuift..
Jaa heb zowel het asgar ingevet en de groef van de geleideveer. Ik ga deze week nog kijken wat er precies gebeurt als ik hem eraf heb gehaald. Ik weet wel dat dan het rondsel uitdraait.
 
https://www.dropbox.com/s/csbc6ty70d0eite/IMG_6328.MOV?dl=0

Hierbij nog een link van een video dat je in het carter kan kijken wat er gebeurt
ik zie deze nu pas: je grote rondsel van je kickstartas komt naar buiten (naar de carterkap toe), waardoor hij je kleine rondsel niet naar binnen (= naar de krukas) drukt!
ik denk dat die daardoor ook heel erg tegen je carterkap aan schuurt/zaagt, maar het belangrijkste probleem is dat je rondsel dus op zijn plek blijft.
je zal je kickstarter (dus traphendel aan de buitenkant eraf, dan rondsel met veer er aan de binnenkant uit) verder uit elkaar moeten halen om te kijken wat dáár aan de hand is. om wat voor scooter gaat het? in dat andere verhaal wordt een video gelinkt, waar de veer blijft zitten en het grote kickstartrondsel er gewoon al naast ligt.schraapspoor.jpeg
 
Last edited:
ik zie deze nu pas: je grote rondsel van je kickstartas komt naar buiten (naar de carterkap toe), waardoor hij je kleine rondsel niet naar binnen (= naar de krukas) drukt!
ik denk dat die daardoor ook heel erg tegen je carterkap aan schuurt/zaagt, maar het belangrijkste probleem is dat je rondsel dus op zijn plek blijft.
je zal je kickstarter (dus traphendel aan de buitenkant eraf, dan rondsel met veer er aan de binnenkant uit) verder uit elkaar moeten halen om te kijken wat dáár aan de hand is. om wat voor scooter gaat het? in dat andere verhaal wordt een video gelinkt, waar de veer blijft zitten en het grote kickstartrondsel er gewoon al naast ligt.View attachment 68612
Het gaat om een skipper. Ik ga binnekort de kickstartdeksel helemaal uit elkaar halen en zal dan daarvan nog fotos sturen.
 
C-Row dit haakje hoort er bij dit type niet op , is volgens mij van piaggio , deze heeft ook zo'n systeem . Kijk hoe een ge etter als je dat moet monteren , kan je beter zo'n haakje hebben. Hier een filmpje daarvan.
 
Back
Top