Wail

Member
Hallo allemaal,

Ik heb een rieju rr sport uit 2005 en heb hem na 2 maanden still gestaan te hebben weer gestart om de nieuwe knipperlichten te testen. Daarna weer uit gezet om het overlast bij de Buren zo Klein mogelijk te houden. 10 minuten later weer gestart om te kijken of alles het toen wel deed en ik wilde hem Kickstarten en het zat Muur en Muur vast. Hele cilinder eraf gehaald en die was helemaal kapot met stukken afgebroken. Ik heb een nieuwe cilinder kit besteld en deze er vandaag opgezet(Nadat ik nagekeken had of er iets tussen de krukas gevallen was en of het daar aan lag dat de kick niet bewoog). Alles was schoon en na de cilinder gemonteerd te hebben even(met genoeg olie in de cylinder voor het geval dat) geprobeert te kicken om te kijken of deze het nu wel deed. Helaas werkt mijn kickstart nog steeds niet en ik kan hem niet aanrennen omdat het blok eraf ligt op het moment. Iemand een idee wat het kan zijn.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je kickstarter mechnisme zit wel goed? Je zou technische tekening kunnen zoeken om te kijken of je alle onderdelen hebt en op de juiste plek hebt zitten.
 
Precies. Kijk ook meteen of je met een sleutel de motor wel rond krijgt gedraait.
Net de koppelingdeksel eraf gehaald en ik zag net dat er metaal stukken in de olie zaten dus het is al een fiasco
Post automatically merged:

IMG_20211225_124704.jpg
 
Last edited:
Waarschijnlijk kun je hem nog wel monteren zonder dat je kickstarter terug komt lijkt me?

Losse stukjes gaan lijmen lijkt mij risicovol.
 
Waarschijnlijk kun je hem nog wel monteren zonder dat je kickstarter terug komt lijkt me?

Losse stukjes gaan lijmen lijkt mij risicovol.
Ik denk dat dat wel een optie is ja maar om steeds de Kickstart terug te duwen gaan ook irritant Worden. Plus de veer van de Kickstart is helemaal verbogen
 
Tja je kunt ook het blokdeel vervangen maar dat is erg veel werk. Als je t risico wilt nemen kun je met erg goed ontvetten+opruwen+ontvetten en een flinke hoeveelheid goede metaalepoxy probere vast te zetten.

Maar zoals ik zei is het risico op losraken aanwezig en je wilt die dingen niet tussen de bewegende delen krijgen.
 
Tja je kunt ook het blokdeel vervangen maar dat is erg veel werk. Als je t risico wilt nemen kun je met erg goed ontvetten+opruwen+ontvetten en een flinke hoeveelheid goede metaalepoxy probere vast te zetten.

Maar zoals ik zei is het risico op losraken aanwezig en je wilt die dingen niet tussen de bewegende delen krijgen.
Ik denk dat het makkelijk er opgelost is. Het afgebroken stuk zit namelijk in mijn koppelingdeksel en niet aan mijn blok zelf dus als ik een nieuwe of 2e hands koppelingdeksel van een am6 ergens Kan vinden is het probleem gelijk opgelost. Dan blijft alleen over om Alles schoon te maken en Kickstart as te monteren in de nieuwe deksel.
 
Back
Top