Kickstart veer

Thomas_Hoyle

Raketje
Voertuig: Sym Fiddle II

De kickstart veer blijft steeds hangen tegen het kickstart kwadrant of tegen de cillindervormige staven en gaat dan stuk.

Kwadrant en rondsel al een keer vervangen alsook smering maar dat heeft geen effect gehad.
 
Advertisement - register to remove this

Jup. Daarbij lijkt er een C borgveer te ontbreken aan de buitenzijde kickstartcover, de as waar de kickstart op zit. Daardoor lijkt het geheel naar binnen geschoven.
Groet,
 
Hoort de van het start rondsel niet tussen deze deze twee markeringen te zitten , zie pijl , zit er nu voor en komt tegen je halve maan .
Ik zie online dat dit inderdaad zo is. Waar is dit beugeltje eigenlijk voor? Heb ik dan al die tijd fout gedaan. Okay, bedankt voor de info.
Post automatically merged:

Jup. Daarbij lijkt er een C borgveer te ontbreken aan de buitenzijde kickstartcover, de as waar de kickstart op zit. Daardoor lijkt het geheel naar binnen geschoven.
Groet,

Ik zie geen circlip in de technische tekening, maar kan er alsnog wel op zitten. Het schuilt in ieder geval achter het kickstart pedaal, dus ik kan het zo gauw niet zien.

Ik kijk vanmiddag even.

Bedankt voor de info.
 
Waar is dit beugeltje eigenlijk voor?
Ik denk dat die beugel ,belet dat het start rondsel uit zijn eigen , naar het startmechanisme op de vario beweegt , door trillingen en bewegingen van het blok/en de scooter . Die veer zit strak om het tandwiel , is de halve maan terug , blijft dan het rondsel op zijn plaats , en kan niet met een draaiende beweging op de start positie komen . Met een hoop aanloop geluid tot gevolg
 
Back
Top