kickstart veer

banaantjuh

race banaan
hey
ik heb kickstart er afgehaald omdat het bijna ijzer op ijzer was
maar nu zit ik dus met het probleem : hoe krijg ik die veer er weer terug omheen ?
weet iemand nog goeide idee om het er weer terug omheen te krijgen ?
dank u O-)
 
Advertisement - register to remove this

voila

stappen plan:

1 de veer heeft een haak, knijp deze een beetje samen zodat hij klem zit achter dat stuk ijzer

2 schuif dan dat halvetandwiel erop, en zet de kickstarter er een halve centimeter op (dus met de schroef nog voor de as)

3. pak nu een dopje 5 ofzo, en zet deze met verloopstukjes enzo op een verlengstaaf, 15 cm ongv,

4 draai de kickstart helemaal trug, en zet de stang (stap3) met dat dopje in dat pinnetje

5 nu het kutte, blijf drukken met die stang op dat pinnetje, en draai met de kickstartpedaal rond, net zo ver tot je zo ver bent dat hij goed zit,

6 met een hamer sla je het halve tandwiel naar binnen, zorg dat de veer neit los springt, laat de stang op het pinnetje zitten.

7 maak nu snel de kickstart los, en schuif hem er verder op, zodat de schroef in het daarvoor dienend gleufje zit

8 nu zit die veer nog tussen de deksel en het halve tandwiel, pak een schroevedraaier en por daar die veer mee weg, en sla tegelijkertijd weer op dat tandwiel, nu zit hij er helemaal in.

9 zorg dat hij zover blijft zitten, en haal de kickstart los. schuif het ringetje op de as, en plaats het circlipje, nu kan de kickstart as niet meer trug,

10 haal de stang/dopje eraf, monteer het kickstartpedaal en andere kapjes enz

klaar

succes ermee, en houd er een doek bij ivm het openhalen van je vingers

'howto' die ik ooit heb gemaakt

succes
 
Back
Top