Kickstart trapt soms door (opgelost)

Vanillevlaa

Well-Known Member
Weet iemand misschien het probleem?

De kickstart van mijn minarelli hor. Trapt af en toe door.
De kickstart heeft het altijd gedaan en na het demonteren van de vario trapt hij vaak door en lijkt het alsof die hem niet lekker pakt.
Ik heb nagekeken of ik bij de vario een ringetje was vergeten maar alles zit daar op ze plek, de kickstart veer en het ronsel zijn beide nog in goeie staat en vertonen geen slijtage aan de tanden..
Ik word er niet echt wijzer van dus ik hoop dat iemand dit ook heeft meegemaakt of weet wat er aan de hand is
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

het rondsel moet je even wat olie bij doen na demonteren want wat nu het geval is is dat het rondsel niet ver genoeg uit de carterkap komt en dus overslipt op de vario
 
Heb dit ook regelmatig dat je 'm dan doortrapt...
Grip rondsel => klauw
-kickstart klauw zie foto afgesleten? (minder grip)
-krukasmoer steekt te ver uit, hierdoor onvoldoende grip.
images.jpg

Maar is lastig te checken met carterdeksel er op.
 
het rondsel moet je even wat olie bij doen na demonteren want wat nu het geval is is dat het rondsel niet ver genoeg uit de carterkap komt en dus overslipt op de vario
Dit heb ik al gedaan, ook omdat een maand het veertje zegmaar wat eromheen zit vast zat waardoor kick niet terugkwam, als ik de kap losheb en de kickstart naar beneden duw dan komt hij netjes naar voren
 
Heb dit ook regelmatig dat je 'm dan doortrapt...
Grip rondsel => klauw
-kickstart klauw zie foto afgesleten? (minder grip)
-krukasmoer steekt te ver uit, hierdoor onvoldoende grip.
View attachment 50414

Maar is lastig te checken met carterdeksel er op.
Rondsel klauw is niet versleten en tandjes waar die in grijpt zijn ook nog mooi (rondsel heeft nu kleine krasjes vanwege het doortrappen).
Dat hij doortrapt vanwege slijtage is logische maar dat is nu niet het geval en deed het voor de demontage nog perfect.
Krukas moer durf ik niet te zeggen dus dat is zeker een ding om te checke!
 
Dekselpakking hoort daar eigenlijk wel idd. Met deze ertussen is de ruimte tussen carterdeksel en blok precies goed ivm kickstarter...

PS Heeft Kickstarttandwiel ook voldoende grip?
images-1.jpg
 
Ik denk dat die pakking er voor zorgt, dat de aanzet op die ster beter gecentreerd word en daardoor die puntjes niet als een gek gaan slijten..
Zonder die pakking komt die kickstart ster te dicht bij de draaiende motor en kunnen daardoor dingen harder gaan slijten dan de bedoeling is.
 
Heb je wel alle boutjes in de carterkap. Ik had dat probleem ook, maar dat kwam dus dat er aan de onderkant geen boutje zat. Er zaten maar 2 boutjes bovenin
Hmmm... de scooter staat momenteel stil omdat ik aantal onderdelen aan het vervangen ben.. ik heb de kap met 3 bouten vast zitten (om niet elke keer alle boutjes hoeven los te maken) ik heb boven 2 boutjes erin en onder 1 (precies onder kick zodat ik hem aan kan kicke) nu jij dit zegt moet ik maar even kijken.. misschien dat er een te lange in zit waar een korte hoor (pff verschillende mate allemaal) tnx hier heb ik niet echt over nagedacht
 
Ging om de onderste carterbout (ongv onder de kickstart) hier had ik toen een wat langere in gedaan waardoor de carterkap niet volledig sloot/schuin zat en vandaar dat de kickstart overtrapte. Goed kijken of hij overal goed sluit dan zou het goed moeten zijn (in mijn geval des tijds)
 
Back
Top