Kickstart probleem new dink

eagleman

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn kickstarter as en ronsel vervangen.
Ik heb een gy6 revisie set gekocht en ik had ook nog een set liggen van mezelf compleet.
Nadat ik alles heb gemonteerd dus veer op de goede plek ringetje en c clip op de as aan buitenkant carter en pedaal weer gemonteerd te hebben als ik dan kick start hij gelijk maar dan blijft er een klein ratel geluid uit de carter komen.
Heb hem 3 keer open gemaakt en gekeken wat ik zou missen maar kan niks vinden.
Iemand een idee wat het is en hoe op te lossen?
 
Advertisement - register to remove this

De rondsel raakt de klauw nog gewoon.
De o ring moet ik even kijken er werden er 2 bijgeleverd en als ik met o ring doe of zonder dan blijft die ratel er in.
Ik ga er vanuit dat de ratel komt omdat de rondsel het andere deel bij de waaier niet juist raakt of door slipt.
 
Lastig, enige dat ik wist, was mijn eerste suggestie. Het geluid dat je krijgt als de bij lopende motor de kickstart een beetje naar beneden duwt. Dit geratel kan eerder beginnen met een dikkere o-ring, maar dat heb je al uitgesloten.
Heb nog geen volgend idee..!
Je kunt eigenlijk maar naar een paar punten kijken die blank worden van aanslijten, bij de halve maan, de bendix, (bij een kortere vario bus bijvoorbeeld), de centrale moer te dik(?),
Groet,
 
Ik heb wel de luxe van 2 carterkappen.
Dus heb ook bij de kappen geprobeerd.
Het rare is dat de afgesleten rondsel 7 stands is en de revisie set een 7 en 8 tands rondsel heeft.
Ik had beide besteld voor de zekerheid.
Als ik de nieuwe 7 tands plaats dan raakt hij de halve maan niet en de 8 stands wel.
Alles is even dik en lang.
Dus als ik het goed bekijk zou het ergens tussen de rondsel en de aansluiting bij de waaier spaak moeten lopen?
Variobus en centrale moer zijn niet veranderd of vervangen dus dat zou dan goed moeten zijn lijkt mij of zijn de revisie setjes dan toch anders?
Gr en bedankt alvast voor de reacties.
 
Ik heb alles weer even uit elkaar gehaald.
Eerst de veer en halve maan er in gezet van de mezoly set(de halve maan van de revisie set mist nu al 2 tandjes??)
O ring en c clip geplaatst.
Rondsel met 1 O ring geplaatst en er in gezet.( de 8 stands geplaatst de 7 stands haakt niet aan die gaat er over heen)
Kickstarters geplaatst en carterkap terug geplaatst.
Kicken en lopen en tot nu toe geen ratel meer.
Dit gisteren ook gedaan en toen ratelde hij shoot me.
Enige wat ik nu heb is af en toe dat de kickstarters iets tegenslag krijgt als je wilt kicken.
Wat zou dit kunnen zijn?
 
En na een stukje rijden is het weer terug.
Snap er even niks meer van.
Als ik de kickstarter een stukje naar beneden dus is het weg zodra hij terug komt in de horizontale stand begint het weer.
Heb nu wel alles geprobeerd met ringetjes zonder ringetjes oude veer nieuwe veer andere rondsel 7 tands of 8 tands het deel op vario vervangen en er veranderd niks.
Hoe kan het zijn dat je gewoon alles vervangt zoals het hoort je een probleem hebt die je eerst niet had??
 
Ik heb alles weer even uit elkaar gehaald.
Eerst de veer en halve maan er in gezet van de mezoly set(de halve maan van de revisie set mist nu al 2 tandjes??)
O ring en c clip geplaatst.
Rondsel met 1 O ring geplaatst en er in gezet.( de 8 stands geplaatst de 7 stands haakt niet aan die gaat er over heen)
Kickstarters geplaatst en carterkap terug geplaatst.
Kicken en lopen en tot nu toe geen ratel meer.
Dit gisteren ook gedaan en toen ratelde hij shoot me.
Enige wat ik nu heb is af en toe dat de kickstarters iets tegenslag krijgt als je wilt kicken.
Wat zou dit kunnen zijn?

Ik had zelf een origineel kymco setje besteld dan je met B merken iets voor elkaar te krijgen..
Origineel weet je 100% zeker dat het past. Bij imitatie neem je altijd maar een grote gok.
 
Ik had zelf een origineel kymco setje besteld dan je met B merken iets voor elkaar te krijgen..
Origineel weet je 100% zeker dat het past. Bij imitatie neem je altijd maar een grote gok.
Ik snap dat imitimitatie niet altijd even goed is maar als alles exact hetzelfde is ook de afmetingen zou het normaal gesproken geen probleem moeten zijn.
Origineel kan ik het even niet vinden of niet leverbaar op dit moment dus als iemand weet waar ik het wel kan bestellen hoor ik het graag.

Btw: als ik alleen de mezoly rondsel gebruik met de originele kymco halve maan doet hij het zelfde zou het dan puur aan de mezoly rondsel liggen?
 
Last edited:
is maar als alles exact hetzelfde is ook de afmetingen zou het normaal gesproken geen probleem moeten zijn.


En dat is juist het probleem, omdat je dit van te voren niet weet, maar pas er achter komt als het niet blijkt te werken.
Daar in tegen is het bij origineel gewoon altijd goed.


Probeer het eens bij zandri.nl of op easyparts.nl..
 
Ik zeg nergens dat het niet werkt.
Ik kan kicken en hij start ook gewoon dat is het probleem ook niet.
Het probleem is de ratel die je dan hoort.
Bij aanschaf van de halve maan staat wel de maat als je bij de goede besteld.

Ik zal is bij easyparts kijken zandri en k-parts hebben geen op voorraad had ik het weekend al gezien.
 
is maar als alles exact hetzelfde is ook de afmetingen zou het normaal gesproken geen probleem moeten zijn.


En dat is juist het probleem, omdat je dit van te voren niet weet, maar pas er achter komt als het niet blijkt te werken.
Daar in tegen is het bij origineel gewoon altijd goed.


Probeer het eens bij zandri.nl of op easyparts.nl..
Iemand een idee of een andere link?
Easyparts kan ik hem niet vinden en zandri heeft geen voorraad en ook geen eventuele levertijd.
 
Kan een optie zijn deze kom ik idd ook vaak tegen.
Alleen met bepaalde onderdelen heb ik ze liever nieuw omdat je vaak niet weet hoe lang het mee gaat of hoe oud het al is.
 
Zou ik zelf niet doen bij de url.. Schijnt niet een heel betrouwbare zaak te zijn.




Welke delen heb je precies nodig? Dan kijk ik even mee.
Halve maan en ronsel bendix heb ik nog wel en die is wel makkelijk te bestellen.
Tot nu toe zie ik alleen niet op voorraad.
 
Back
Top