Kickstart naar de tering

Beste , ik heb gisteren mijn batterij opgeladen van mijn scooter , sinds dien krijg ik geen elektriciteit meer van mijn batterij naar mijn scooter.

Maar dat ter zijde

Ik begon dus te kickstarten , ik denk iets te veel waardoor men kickstart doorgedraaid is naar boven.

Iemand die een oplossing weet/ wat dit gaat kosten om te repareren?


In de video ziet u wat ik bedoel

Mvg

(Gaat hier om een gts vici 50cc)
 

Attachments

  • IMG_0751.png
    IMG_0751.png
    931 KB · Views: 5
  • IMG_0750.png
    IMG_0750.png
    910.4 KB · Views: 5
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Tijd voor wat liefde want dat je de accu moet opladen is ook niet normaal.
Zou in iedergeval ook beginnen met het oplossen van het elektrisch "probleem" want een scooter verkopen met een elektrisch probleem is ook niet evident en kan de vraagprijs drastisch doen dalen.

Op z'n minst even kijken of de zekering(en) nog heel zijn en of de accu nog goed is en juist is aangesloten.
 
Beste , ik heb gisteren mijn batterij opgeladen van mijn scooter , sinds dien krijg ik geen elektriciteit meer van mijn batterij naar mijn scooter.

Maar dat ter zijde

Ik begon dus te kickstarten , ik denk iets te veel waardoor men kickstart doorgedraaid is naar boven.

Iemand die een oplossing weet/ wat dit gaat kosten om te repareren?


In de video ziet u wat ik bedoel

Mvg

(Gaat hier om een gts vici 50cc)
UPDATE


De elektrische start werkt weer maar nu wil ik de kickstart fixen , iemand die problemen ziet ?
Post automatically merged:

Tijd voor wat liefde want dat je de accu moet opladen is ook niet normaal.
Zou in iedergeval ook beginnen met het oplossen van het elektrisch "probleem" want een scooter verkopen met een elektrisch probleem is ook niet evident en kan de vraagprijs drastisch doen dalen.

Op z'n minst even kijken of de zekering(en) nog heel zijn en of de accu nog goed is en juist is aangesloten.
Gefixed , zekering was doorgebrand , zie je problemen hier ? Ik wil nu eig enkel nog de kick fixen wanr deze was doorgedraaid
Post automatically merged:

als het alleen de veer is valt het mee, als er iets in je carterkap is afgebroken wordt het een ander verhaal. je zult hem echt even open moeten maken
Zie je iets kapot ?
 

Attachments

  • IMG_0763.png
    IMG_0763.png
    1 MB · Views: 27
  • 2201D33B-EA9E-430F-9EC9-58D7D450B26B.jpeg
    2201D33B-EA9E-430F-9EC9-58D7D450B26B.jpeg
    260.5 KB · Views: 24
  • IMG_0763.png
    IMG_0763.png
    1 MB · Views: 20
  • 2201D33B-EA9E-430F-9EC9-58D7D450B26B.jpeg
    2201D33B-EA9E-430F-9EC9-58D7D450B26B.jpeg
    260.5 KB · Views: 23
  • IMG_0763.png
    IMG_0763.png
    1 MB · Views: 22
  • 2201D33B-EA9E-430F-9EC9-58D7D450B26B.jpeg
    2201D33B-EA9E-430F-9EC9-58D7D450B26B.jpeg
    260.5 KB · Views: 23
UPDATE


De elektrische start werkt weer maar nu wil ik de kickstart fixen , iemand die problemen ziet ?
Post automatically merged:


Gefixed , zekering was doorgebrand , zie je problemen hier ? Ik wil nu eig enkel nog de kick fixen wanr deze was doorgedraaid
Post automatically merged:


Zie je iets kapot ?
Ja je as zit niet meer achter de Borging. Dus nu drijft je kickstartas niet meer dat kleine ronde genaamd kickstartrondse dingetje aan dus werkt je kickstart niet meer
 
Ja je as zit niet meer achter de Borging. Dus nu drijft je kickstartas niet meer dat kleine ronde genaamd kickstartrondse dingetje aan dus werkt je kickstart niet meer
Okay , hoe fix ik dit ? En is dit de as ? (Zie bijlage) + video

Mvg Rayan
Post automatically merged:

kickstartrondsel is naar zn grootje..
mijn kids trappen die dingen geregeld aangort.
Manier om dit op te lossen , en wat is het nu eig xD de ene zegt dat het aan de as zit en u geeft aan dat het aan de kickstart rondsel zit , moet het vervangen worden of is het opkuisen en goedsteken ervan voldoende ?
 

Attachments

  • IMG_0771.jpeg
    IMG_0771.jpeg
    79.8 KB · Views: 22
Okay , hoe fix ik dit ? En is dit de as ? (Zie bijlage) + video

Mvg Rayan
Post automatically merged:


Manier om dit op te lossen , en wat is het nu eig xD de ene zegt dat het aan de as zit en u geeft aan dat het aan de kickstart rondsel zit , moet het vervangen worden of is het opkuisen en goedsteken ervan voldoende ?
T rondsel zit in de karterkap.
Dat is t kleine ronde ding.
Pak die eruit en je zal zien dat er 2 tanden afgebroken zijn.
Daardoor houdt ie de kickstart niet meer recht omdat de stop op de kickstart langs de tanden schiet.
Kost 6 euro geloof ik
 
T rondsel zit in de karterkap.
Dat is t kleine ronde ding.
Pak die eruit en je zal zien dat er 2 tanden afgebroken zijn.
Daardoor houdt ie de kickstart niet meer recht omdat de stop op de kickstart langs de tanden schiet.
Kost 6 euro geloof ik
bedankt voor iedereen zijn hulp.
heb toch besloten dit brolding te verkopen en een nieuwe bromfiets aan te schaffen.

ik had altijd problemen met dit ding.
 
Back
Top