Kickstart gedeelte kapot morini blok?

S6R-Slidaah

Well-Known Member
IK heb een probleem met mijn morini blok,
Aan het kickstart pedaal zit dat grote tandwiel als het ware, en daaraan vast zit een kleiner rondsol die de scooter doet starten etc.

Nu is het zo dat bij dat grote 'tandwiel' op het eerste tandje gewoon een stuk metaal van dat kleine rondsol vast gesmolten zit,
Dit ziet er zo stevig uit dat het net lijkt alsof het gelast is ofzo :S
Maar van dat kleine rondsol mist dus ook een tandje dat dus in dat grote 'tandwiel' vastgesmolten is.

Ik neem aan dat dit niet hoort?

(Als ie zoooo basic is dat ie gesloten moet worden zie ik het wel)

Advertisement - register to remove this

waarom reageren hier nu mensen die helemaal niet snappen hoe iets in elkaar zit? als je het niet weet zeg dan niks want straks heeft iemand anders daardoor grote schade!!!

op het tandwiel zit bij sommige scooters een las , deze las is ervoor dat de as niet te ver terug gaat...

dus die las hoort er gewoon te zitten...

klinkt dat ie overhit is geweest , denks dat je even je halfpoulie eraf moet halen en je kickstart rondsel even in moet smeren, kijk ook dat dat kleine rondje in een vakje valt zodat ie niet terug kan schieten. suc6

waarom reageren hier nu mensen die helemaal niet snappen hoe iets in elkaar zit? als je het niet weet zeg dan niks want straks heeft iemand anders daardoor grote schade!!!

op het tandwiel zit bij sommige scooters een las , deze las is ervoor dat de as niet te ver terug gaat...

Ik heb ook een morini blok en heb dat ding al vaak bekeken en daar zit geen las op. dus daarom was dit zo mijn andwoord.

Het lijkt er gewoon dik op dat het een bestaande las is.

Maar dan alsnog snap ik niet waarom er dan uit mijn kickstart rondsel(dat kleine tandwieletje als het ware) een tandje mist.

Want als ik nu dus kick.. draait het rondsel gewoon door en zodra ik de carterkap er daarna af haal zie ik dat hij gewoon een stukje is verplaatst dat ie bijna niet aansluit met het kickstart gedeelte.. vandaar dat hij doordraait. want hij pakt hem dus niet.
lastig voor mij althans :S

@melf #50 in dit topic heeft die jongen een ander probleem met zijn rondsel. maar goed.. jij zegt later in een reactie: als je het rondsel monteerd moet je m ongeveer halverwege het halve tandwiel erin zetten ,en de veer moet richting het deksel staan , dan moet het goed gaan

geld dit voor alle blokken waaronder mijn morini blok?

Back