Keuzes.......

Bob

Jaguar racer
Hey mensen allemaal,
Ik ga dus binnekort een nieuwe scoot kopen ,maar nu ben ik nog aan het twijfelen tussen een Nitro of een Runner.
Zijn er hier misschien mensen die op de 2 gereden hebben en die eens een paar ervaringen kunnen neerzetten?
En ook hoe die onbegrensd lopen. Runner loopt iets harder dacht ik, maar als je bijdie Nitro een andere vario steekt zou die toch de runner kunnen bijhouden niet??
En ook ervaringen inzake kwaliteit en prijzen van onderdelen (originele dan) zijn ook welkom.

Alvast bedankt voor de reacties
Bob
 
Advertisement - register to remove this

Nitro rijdt onbegrensd harder.Dit komt omdat Piaggio de runnercilinder expres verneukt heeft!!!Als ik jouw was zou ik voor de runner gaan.Rijdt veel fijner en zo.En super relaxt met sleutelen en zo.Sleutelen aan een aerox suckt echt vindt ik.Alleen al een bougie vervangen is al kut als je niet een speciale nitro bougie sleutel hebt:|
Runner is gewoon fijner!
 
Ik dacht ook altijd dat een Runner supermakkelijk sleutelen was, totdat ik er zelf aan moest sleutelen :)

Uitlaat vervangen is echt een teringwerk, en omdat er overal scherpe randjes zitten haal je zo je handen open bij het (de)monteren van de cilinder.

Maar om Bob even advies te geven: Ik zou ook voor de Runner gaan, het is gewoon een superrelaxed ding.
Veeeeeeel bergruimte, grote tank, zit echt heerlijk, goed op te voeren, betrouwbaar... enzovoorts.
 
Originally posted by Hebo-47.6mm
Dit komt omdat Piaggio de runnercilinder expres verneukt heeft!!!

De nieuwe runner heeft terug het 'oude' runner blok en dus ook de oude cilinder. Heb me laten vertellen (door iemand van een piaggio garage dat hij nu terug 90/95 haalt makkelijk.

Is een runner niet logger om te sturen? Dat een Nitro sportiever op de baan ligt???En hoe zit het met het verschil in trekkracht???

Bedankt voor de tips. Meer ervaringen altijd welkom. Sleutelen kan ik me nu al een idee van vormen, nu nog de rijeigenschappen
 
Originally posted by Arne@Piaggio
[enrico mode]

Waarom neem je geen NRG? Stuurt minder log dan een Runner!

[/enrico mode]
Heb ik idd aan getwijfeld, maar ik vind en Runner veel mooier. En ook de voetenplank bij NRG vind ik niet zo mooi en achterkant is wa minder volgens mij... sorry NRG rijders :)
 
Originally posted by Bob


De nieuwe runner heeft terug het 'oude' runner blok en dus ook de oude cilinder. Heb me laten vertellen (door iemand van een piaggio garage dat hij nu terug 90/95 haalt makkelijk.

Is een runner niet logger om te sturen? Dat een Nitro sportiever op de baan ligt???En hoe zit het met het verschil in trekkracht???

Bedankt voor de tips. Meer ervaringen altijd welkom. Sleutelen kan ik me nu al een idee van vormen, nu nog de rijeigenschappen

Dat de nieuwste runners een goede cilinder heeft .. heb ik me ook laten vertellen..
de monteurs bij de dealer zeggen dat de nieuwste runners harder gaan dan de 99/00 cilinders...
dus wie weet..
ik heb ook de nieuwste renner en hij rijd voortreffelijk !..
heb voorheen een SR 00 gehad..
en die kan echt niet tippen aan me runnertje !!
 
srry! ff off-topic...

Originally posted by SR-MARC-SR


Dat de nieuwste runners een goede cilinder heeft .. heb ik me ook laten vertellen..
de monteurs bij de dealer zeggen dat de nieuwste runners harder gaan dan de 99/00 cilinders...
dus wie weet..
ik heb ook de nieuwste renner en hij rijd voortreffelijk !..

...Dus jouw top is ?...

Had ik me de moeite van die 70 micchien kunnen besparen?...
 
Voor/nadelen Aerox/Nitro en Runner tegenover elkaar;

Runner;

*Grote tank, lage plaatsing...
*Piaggio-kwaliteit, krukaslagers veel beter, enz...
*Ook met 2 personen geweldig, door voetsteuntjes en perfect zadel (geld eigenlijk voor vrijwel elke Piaggio)...
*Carterdeksel en achterremklauw oxideert vaak...

Aerox;

*Met 2 personen duidelijk minder, duopassagier is niet blij...
*Veel betere standaard vering...
*Remmen; of ze zo goed zijn, valt over te twisten, ik vind ze te happig (vooral achter)...
*Veel mooie standaard-accesoires (Yamaha) en BCD-parts...

Nou niet gaan zeuren over "mooier" en "beter op te voeren", want zowel een Aerox als een Runner is een prachtscooter, die je hard kunt laten lopen (zover je portemonnaie het toelaat)...

Een groot nadeel van beide scooters is dat het populaire "ragscooters" zijn, dus let goed op wat je koopt...

Persoonlijk zou ik voor een Runner gaan, maar ik ben bevooroordeeld...

Greetz & succes...
 
Wat ik nou als "comfort mens' het belangrijkste verschil tussen de runner en aerox vindt is dat de aerox gewoon superkrap zit.
Als je een beetje lang bent zit je in de bocht zo met je poten tegen het stuur aan, is vervelend. De runner vind ik lekker ruim zitten , veel beter als een aerox.
Ook het zadel van de runner is veeeeeel zachter als die van de earox, dat is een plank.

Het enige nadeel van de runner is (vindt ik) dat hij wat log stuurt maar daarvoor in de plaats vindt ik hem als een dijk op de weg liggen. Bij de aerox vind ik dat weer andersom.

Ik zou voor een runner gaan;)
 
trouwens..
als ik over mijn mening praat..
ik praat niet over SNELHEID enzo..
maar over de comfortabelheid..

tussen een sr00 en runner01
runner01 wint dan zeker..

en een SCOOTER is persoonlijk vind ik......

mjaa als je nou gaat praten over een RUSH enzo..
tja
das een andee verhaal..
 
Re: Re: srry! ff off-topic...

Originally posted by Hebo-47.6mm


Hoe hard ga jij dan???
Met alu W en Shot ga je toch ook niet zo gek hard???

dat weet ik dus nog niet... a.s. zaterdag klaar en dan inrijden...

Maar wat ik bedoelde was: als het nieuwe model runner (2001) een "snelle" cilinder heeft, had ik me misschien die w-poort kunnen besparen...

Doei!

;)
Nancy
 
Heb een vraagje, hoe kan ik infeite zien of een runner van het nieuwe of oude type is??? Kleuren denk ik, maar welke???
Heb een runner zien staan met speciale stickerset... was wel alleen met schijf vooraan. En in het rood. Is dit een nieuwe?

En nog iets, wat is het verschil tussen een gewone nitro en een F1????
 
Hoe snel getimed een originele cilinder ook is, hij levert natuurlijk nooit de prestaties van een W-poort... STEL dat hij qua snelheid gelijk zou zijn (wat dus echt niet zo is, W-poort is hoogtoeriger) dan heeft de W-poorter natuurlijk veel meer koppel omdat het een 70cc is...

Greetz.
 
Back
Top