De Yasuni R is eigenlijk een laagtoerige/middelklasse 70 uitlaat >
hierbij moet je denken aan de 1e serie 70cc cilinders die om de hoek komen kijken zoals : DR70 / Airsal 70 / doppler 70 "e.v.t" / Malossi Sport 70 / Athena ovaal "e.v.t" / Polini Corsa of Ghisa
dat is eigenlijk de laagtoerigste 70cc cilinder reeks...
deze cilinders gaan vaak gepaard met een Gianneli Shot uitlaat / Laser X-pro / Yasuni R / soms ook Yasuni C16 / Polini 4-race e.d
Deze 70cc cilinders zijn 9 v/d 10 keer van Gietijzer..
dan krijg je de middelklasse 70cc cilinder
Deze cilinders zijn 9 v/d 10 Aluminium omdat die gewoon beter koelt, lichter, vaak al enkele zuigerveer, hoogtoeriger.
soms zitter er enkele snelle gietijzeren cilinders tussen zoals : Top blauw , Top rood voor minarelli.
voornamelijk de Aluminium cilinder reeks bestaat uit:
Malossi MHR replica , Manston Replica , Gilardoni cilinders , Athena Racing , Doppler "racing" snelle versie "
deze cilinders gaan meestal gepaard met al ene grotere carb "minimaal 19mm"maar meestal stapt men al naar een groter model > 21mm , aanpassing van de koppeling , aanpassing van het membraam , aanpaassing van de vario e.d
deze cilinder lopen goed i.c.m een Yasuni C16/ C20 / Hebo racing replica /
Dan krijg je de Top + klasse 70cc cilinders
Deze cilinders zijn ALTIJD Aluminium + enkele zuigerveer.
hierbij moet je denken aan > Manston cilinders van Hebo / Cross , speed , mhr team van malossi / Polini Evo cilinder / e.d deze gaan i.c.m een carb die vaak groter is dan 21mm > meestal pakt men vanaf 24mm > anders spruitstuk , ander membraam , andere vario , andere koppeling , andere uitlaat e.d
Bij deze cilinders word de uitlaat keuze vaak bepaald door het toerental/koppel "van de cilinder.
Denk hierbij aan DPR uitlaten / KRT "piaggio" / MHR 99' / Team 02,04 /HR4 e.d
deze setups zijn GEEN straatsetups meer en uitsluitend vaak alleen bestemd voor Sprintwedstrijden
K hoop je een beetje geinformeerd te hebben :*