This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Keuze voor Uitlaat- Hulp gevraagd

Well-Known Member
Ik heb een runner SP uit 2001 die helemaal onbegrensd is, er zit een doppler V-Snaar op en ik rijd nu 75 op de teller.
Ik wil harder met een nieuwe uitlaat en ik wil graag weten wat voor uitlaat geschikt is in mij geval.

Ik zit te denken over een Yasuni R, Bidalot S2, Metrakit, Laser Xpro.
Alleen als ik op internet kijk zie ik bij Yasuni R staan dat deze voor 70 cc is en niet voor 50 geschikt? Wat is hiet nou van waar?
Nu wil ik weten wat de beste keuze zou zijn en wat ik allemaal moet verabderen zodat niet mijn hele scooter naar de tering wordt gereden want hij moet nog wel een tijdje meegaan.

Alvast Bedankt.

(alsjeblieft normaal antwoord)

Last edited:
lazer x-pro is een mooie uitlaat met niet ene al te hoog jank gehalte.
Wat je aan moet passen zal e.v.t de scooter ontgrenzen voor een een hogere acceleratie en topvermogen.
en je zal er andere rollers in moeten doen "lager gewicht" k denk zelf zo tussen de 4 en 5 gram

Het gaat mij eigenlijk erom met welke uitlaat ik het hardste rijd en ook nog redelijk optrek, maar ik zie een Yasuni R staan op internet voor 155 € alleen er staat op elke internetshop dat Yasuni R voor 70 cc is?
Kan iemand mij dit uitleggen, zijn er 2 soorten R of is hij gewoon voor 70 cc maar doet hij het goed op 50?

Yasuni R doet het goed op 70 en op 50 , meesten nemen een R in plaats van de Z met oog op de toekomst dat je misschien toch nog een 70 cc eronder zet.

Ik zou ook voor de R gaan .

Mvg barry

De Yasuni R is eigenlijk een laagtoerige/middelklasse 70 uitlaat >

hierbij moet je denken aan de 1e serie 70cc cilinders die om de hoek komen kijken zoals : DR70 / Airsal 70 / doppler 70 "e.v.t" / Malossi Sport 70 / Athena ovaal "e.v.t" / Polini Corsa of Ghisa

dat is eigenlijk de laagtoerigste 70cc cilinder reeks...

deze cilinders gaan vaak gepaard met een Gianneli Shot uitlaat / Laser X-pro / Yasuni R / soms ook Yasuni C16 / Polini 4-race e.d
Deze 70cc cilinders zijn 9 v/d 10 keer van Gietijzer..

dan krijg je de middelklasse 70cc cilinder

Deze cilinders zijn 9 v/d 10 Aluminium omdat die gewoon beter koelt, lichter, vaak al enkele zuigerveer, hoogtoeriger.
soms zitter er enkele snelle gietijzeren cilinders tussen zoals : Top blauw , Top rood voor minarelli.
voornamelijk de Aluminium cilinder reeks bestaat uit:

Malossi MHR replica , Manston Replica , Gilardoni cilinders , Athena Racing , Doppler "racing" snelle versie "
deze cilinders gaan meestal gepaard met al ene grotere carb "minimaal 19mm"maar meestal stapt men al naar een groter model > 21mm , aanpassing van de koppeling , aanpassing van het membraam , aanpaassing van de vario e.d
deze cilinder lopen goed i.c.m een Yasuni C16/ C20 / Hebo racing replica /

Dan krijg je de Top + klasse 70cc cilinders

Deze cilinders zijn ALTIJD Aluminium + enkele zuigerveer.
hierbij moet je denken aan > Manston cilinders van Hebo / Cross , speed , mhr team van malossi / Polini Evo cilinder / e.d deze gaan i.c.m een carb die vaak groter is dan 21mm > meestal pakt men vanaf 24mm > anders spruitstuk , ander membraam , andere vario , andere koppeling , andere uitlaat e.d
Bij deze cilinders word de uitlaat keuze vaak bepaald door het toerental/koppel "van de cilinder.
Denk hierbij aan DPR uitlaten / KRT "piaggio" / MHR 99' / Team 02,04 /HR4 e.d
deze setups zijn GEEN straatsetups meer en uitsluitend vaak alleen bestemd voor Sprintwedstrijden

K hoop je een beetje geinformeerd te hebben :*

Gaan voor de Yasuni-R of bidalot S2, zij beide vrijwel identieke uitlaten met goede performance op std 50 pia blokken en ook voor als je later nog is bv. een gietijzeren 70cc wil zit je goed met een Yasuni-R of Bidalot S2. Yasuni Z is zogezegd de goede uitlaat voor std 50cc, maar een maat van me met een runner sp heeft zowel de Yasuni-R en de Z gehad en met de R lag z'n top 5 km hoger zonder afstellen, ik denk dat dit wel genoeg zegt .