keuze hulp bij geld teveel :P

pieterr96

Well-Known Member
hoi allemaal ik had een vraagje over welke scooter ik moet gaan kopen ik word volgende maand 16 en ik heb zo'n 5000 euro over om aan een scooter te kopen daarnaast heb ik ook nog zo'n 3000 euro overgehouden voor vezekering en andere bijkomende kosten. mijn rij lessen 5uur !!! zijn al geregeld en betaald dus daar hoef ik geen rekening meer mee te houden. ik zat zelf te denken om een derbi GPR 50 2T of een yamaha TZR50 ik heb me er nog niet heel erg in verdiept dus dit is waar ik aan dacht. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een keuze maken of misschien nog een paar ideeën hebben voor andere scooters / brommers in deze prijs klassen. ik heb het liefst een soort straat racer die hard kan ik ga hem als ik hem heb niet opvoeren alleen de begrenzer er af laten halen dus voor onderdelen is ook geen probleem. het maakt mij ook niet uit of het een 2T of een 4T is.

alvast bedankt Pieterr96

PS schakelen is geen probleem.
 
Advertisement - register to remove this

schakelbrommer meer onderhoud is natuurlijk onzin...

ik zou gewoon een nieuwe type GPR/RS nemen , dus Aprilia of Derbi , deze rijden prima en zijn makkelijk op te voeren eventueel..

daarnaast heb je kwaliteit en een zeer mooi brommertje!

als je zo'n brommer netjes behandeld en netjes onderhoud zul je er veel plezier van hebben.

een 4 takt raadt ik je sterk af (schakel) , deze gaan niet echt snel lopen zonder veel aanpassingen.
 
Als je geld teveel hebt, dan onderhoud je dat ding toch ook niet?
Rijd je net zo lang tot hij stuk is en koop je een nieuwe...

En schakel met 50cc is echt dramatisch.
Elke 10/15 km/u moet je schakelen, word je snel zat hoor!

Ik zou gewoon een mooie Zip SP, Runner, NRG, of SR kopen.
Als het maar een Pia is. :p
 
Als je geld teveel hebt, dan onderhoud je dat ding toch ook niet?
Rijd je net zo lang tot hij stuk is en koop je een nieuwe...

En schakel met 50cc is echt dramatisch.
Elke 10/15 km/u moet je schakelen, word je snel zat hoor!

Ik zou gewoon een mooie Zip SP, Runner, NRG, of SR kopen.
Als het maar een Pia is. :p

wat is dat voor onzin?
 
Wat is onzin?

Dat je Pia moet rijden? (eeuwen oude discussie)
Dat je met 50cc schakelen snel zat word? (feit)
Dat je een brommer (bijna) niet onderhoud als je geld teveel hebt? (gemak dient de mens, etc)
 
Dat je pia moet rijden is sowieso onzin. Dat je 50cc schakelen zat word als hij 45 loopt ben ik idd met je eens maar als je de begrenzers van die dingen eruit haalt en ff de tandwielverhouding aanpast loopt zoiets denk ik toch wel rond de 85.
Dat je je brommer niet onderhoud als je veel geld hebt verschilt denk ik per mens... Kan net zo goed zijn dat hij veel geld heeft EN zuinig is op z'n spullen. ;)
 
schakelen flauw worden ligt niet aan de brommer maar aan jezelf , dom gas geven en nergens anders naar hoeven kijken verveelt ook...

mischien vind deze jongen het juist veel mooier om te schakelen , bovendien is het niet verkeerd want zo leert ie meteen goed schakelen..

piaggio boeit ook niet , er zijn wel veel meer merken die goed zijn zoals Peugeot , Yamaha etc..

verder , onderhoudskosten van een schakel zijn ook niet hoger dan die van een scooter perse..
 
Nou als je er vanuit gaat dat die maar 45 gaat rijden zou ik zeker liever scooter hebben dan schakel. Maarja dat is wss toch niet het geval :p

En dat nieuwe RS Derbi blok had wist ik niet. Wel ooit gehoord volgensmij.
Ik heb immers nognooit zoon nieuwe brommer aangeraakt :p
 
nog sterker ,de nieuwe RS is gewoon een Derbi met andere stickers ..

met een AM6 blok is ook niks mis ,het schakelen gaat wat anders dan bij een Derbi ,maar na een paar dagen ben je daar wel aan gewend. overigens schakelen sommige AM6 blokken niet lekker door gammele schakelmechanisme's eventueel ook gare keerringen van de schakelas (roest op de as ,dus as gaat zwaarder) en met baggerolie en/of te lang door rijden met olie zonder te verversen..

maar aangezien TS waarschijnlijk betrouwbaar wil rijden kun je gewoon beter een nieuwe brommer kopen , en niet andermans ellende..
 
Ik dacht dat in derbi brommers (met derbi blokken) vrij beroerde bakken zaten die na een km'tje of 6000 al beginnen te zingen.

En je zit met een schakelbrommer met het feit dat je een ketting hebt die je moet onderhouden + de tandwielen, koppelingskabel die je moet stellen, blokolie vervangen e.d

Dat zijn dingen die een beetje huis en tuin beuner wel zelf kan,
kan je dit niet, moet je dus constant die brommer wegbrengen naar de werkplaats.

In dat opzicht vind ik dat een schakelbrommer wel meer onderhoud nodig heeft dan een scooter.
 
Back
Top