ketting smeren

Feroe

Well-Known Member
Mij vraag is of je de ketting van de scooter ook moet smeren zo ja welk smeersel kan ik dan het best gebruiken?
en waneer?

4t scooter.
 
Advertisement - register to remove this

@ Pephol

Of je verteld hem gewoon dat een scooter geen ketting heeft maar een v-snaar die niet gesmeerd hoeft te worden.
 
ja die moet je smeren met rundervinkjus

OMG :L
Ik gooi dr altijd eendenkuitenvet overheen... 8P Dat jij alles zo fantastisch weet hoeft nog niet te betekene dat de rest dat ook doet he....

@TS: Dr zit idd een v-snaar in je scooter, deze hoef je niet te smeren, alleen is het wel goed om um om de zoveel tijd (als ie op begint te raken) te vervangen.
 
User warned. Dat soort reakties heeft niemand wat aan.

Ik heb een 4tak scooter die heeft wel degelijk een ketting. bij de kickstart behuizing (als ik dat zo mag noemen) zit een gaatje in de onderkant als ik daar mijn vinger insteek voel ik een ketting die in beweging is als de scooter loopt.
maar ja dan weet ik nog niet of die gesmeert. moet worden.
scooter is van 2009
 
Mij vraag is of je de ketting van de scooter ook moet smeren zo ja welk smeersel kan ik dan het best gebruiken?
en waneer?

4t scooter.

misschien handig om te vermelden WELKE scooter.
Bayay spirit heeft ook een ketting erin zitten maar daar zat de carterbak gewoon halfvol met transmissie olie volgens mij.
Je kunt het denk ik het beste even navragen bij de dealer.
En rundvlees tussen je ketting werkt niet super goed denk ik =P.
 
Ik heb een 4tak scooter die heeft wel degelijk een ketting. bij de kickstart behuizing (als ik dat zo mag noemen) zit een gaatje in de onderkant als ik daar mijn vinger insteek voel ik een ketting die in beweging is als de scooter loopt.
maar ja dan weet ik nog niet of die gesmeert. moet worden.
scooter is van 2009

Dat is waarschijnlijk de ketting voor je kleppen. Dit wordt gesmeerd door de carterolie. Als je de carterkap eraf haalt zie je volgens mij gewoon een snaar, vario en koppeling? Maak anders voor de duidelijkheid een foto :)
 
Het is 4takt peepz, komen jullie aan met een reactie dat die scooters geen ketting hebben.. als je er geen verstand van hebt kun je beter ook geen reactie plaatsen..
Tuurlijk hebben ze een ketting, deze zit op de krukas en de ketting zit op je cilinderkop die bepaald wanneer je kleppen open en dicht gaan.
Het word gesmeerd door de carterolie die erin zit.
 
Back
Top