ketting gesprongen.

diether

Well-Known Member
zoals de titel al zegt, De ketting van mijn derbi DRD is gesprongen tijdens het rijden waardoor mijn achterwiel blokkeerde (ketting ertussen )
Nu de vraag, kan dit kwaad voor mijn motorblok? ( mijn krukas oid )
omdat het allemaal toch een aardige schok gekrege heeft.
 
Advertisement - register to remove this

Denk het wel komt een hoop kracht op je lagers te staan.
Hoe hard reed je ongeveer?
Check gewoon of je geen geratel of ander gek geluid hoort met draaiende motor.
Achtervelg niet beschadigt?

Zelf nog heel?
 
reed iets van een 75 sprong toen ik naar zijn 6de schakelde.
Ik hoor niet direckt geratel een beetje, maar niet meer dan ie ervoor deed.
Maar zou ik voor safe gaan en nieuw krukasje en lagertjes zetten?

en mn achterwiel heeft jammer genoeg ook wat krasse en snappen ( zeer jammer, was een chroom ) maar de spaken leken allemaal nog mooi recht.

Ik had niets ^^ , geluk gehad daarmee.
 
Ik durf het niet te zeggen zo.
Als je safe wilt spelen is lagers vervangen wel handig.
Maar als die nog gewoon goed rijd en geen gekke geluiden maakt enzovoort zou ik het zo laten.

Misschien ene idee om uit te zoeken waarom de ketting sprong/eraf vloog?
Is trouwens je velg niet krom?
 
op het zicht niet lijkt die niet krom. Maar ja, in hoevere zie je dat zo.
Waarom vraag ik me ook wel af. Het had net gevroren en hij had een dagje buiten gestaan. Vader van mn vriendin zei dat het hier wel iets mee te maken kon hebben. Lijkt me echter nogal vreemd?

Had de ketting wel gespannen maar dat is ondertussen al weer een maand geleden. Mss te strak gezet? of per ongeluk het wiel wat schuin gezet.
Maar dat is al een dus al een dikke maand geleden.
 
Misschien wiel te schuin en is je ketting eraf gedonder tijdens schakelen?
Maarja ik zal is gaan kijken of alles nog goed heel is.
En een kromme velg merk je snel genoeg wat van.
 
die lagers en krukassen kunnen 10x meer hebben dan jij denkt hoor.
Je hoeft echt niks te vervangen:)

Het lijkt me reeel dat er een paar spaken krom zouden kunnen zijn, maar dit hoeft niet perse. Gewoon je wiel op een balanceer apparaat zetten bij een bandenbedrijf, en kijken wat die aangeeft:)

Maar lagers,krukas en andere spullen zou ik lekker laten zitten:)
 
Ja indd, je achterwiel is vastgeslagen door je ketting!
En je vertelt zelf dat je ketting kapot is gegaan, dus ik neem aan dat die niet echt aan het voorste tandwiel zat..?

Of dit moet wel het geval zijn, dan zal die wel een flinke klappert hebben gehad..
 
gewoon een gare ketting geweest...

mja , het KAN schade veroorzaken , zo kan de ketting je vliegwiel kapot slaan , en zelfs je krukas krom slaan , dat heb ik al meegemaakt..

tandwielen en ketting op tijd vervangen altijd , wiel recht erin , beetje normaal mee rijden , op tijd spannen , en netjes smeren en niet te smerig laten worden.
 
Back
Top