This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

ketting en tandwielen vervangen

shuffle

Well-Known Member
hallo, ik heb een rs50 en ik wil mijn tandwielen en ketting vervangen. weet iemad hoe je dat moet doen of is er een how to van.

En weet iemand ook een how to te vinden om je krukas te vervangen, met plaatjes zou makkelijk zijn

alvast bedankt
 
nou je ketting vervangen en je tand wielen vervangen is niet zo moeilijk

1. je zet je brommer op een bokje zodatje achterwiel vrij staat
2. je slijpt een schakel door vanje ketting en haald de ketting er af
3. je haald je acterwiel er uit en vervangt het tandwiel
4. je plaatst je wiel terug dat op de manier dat hij het dichste bij je voor tandwiel staat
5. je maakt dat kapje voor je voortandwiel er af
6. je vervangt je tandwiel
7. je plaast de ketting en kijkt wat de goede maat is en slijpt overtollige schakels weg
8. maakt de ketting aan elkaar en steld hem af

suc6 ermee
 

tegenwoordig hebben we sluitschakels

vertel eerst eens welk bouwjaar en type het is , is namelijk verschillend ..
 
SLIJPEN ????? :L :| :L :L
ben je gek ofzo ?

je moet gewoon zoeken naar een "visje". dat is een schakel waar een borg veertje op zit die kun je eraf halen zodat je die schakel er tussenuit kan halen.
dan kan je ketting er op een normale manier vanaf.

voor het erop zetten moet je gewoon ff kijken wat er te lang is aan je ketting, dan ga je naar een fietsenmaker en vraag je of hij het gedeelte dat te lang is eraf wil halen.
dat kost je waarschijnlijk niks en het duurt hooguit 5 min.

verder kun je gewoon de stappen volgen die ( zl900 ) noemde.

voor het vervangen van je krukas,

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?p=1128170#post1128170

daar heb ik ook een verhaaltje gepost over het uit elkaar halen van een blok.
 
jah maar ik werk in een motor garage en wij gebruiken geen visjes meer
op mijn rs heb ik ook geen visje meer dus vandaar slijp ik
 
ZL900 said:
jah maar ik werk in een motor garage en wij gebruiken geen visjes meer
op mijn rs heb ik ook geen visje meer dus vandaar slijp ik


nou dan zal mijn motor NOOIT bij jou voor reparaite komen te staan..
 
wrom zou je dat niet kunnen afslijpen.
ik slijp ook altijd de overtolige schakels eraf.
is gewooon het pinnetjuh vlakslijpen en dan met een senterpoint eruitslaan

je hebt ook kettingen zonder visjes die moetje klinken
 
terror-hardcore said:
wrom zou je dat niet kunnen afslijpen.
ik slijp ook altijd de overtolige schakels eraf.
is gewooon het pinnetjuh vlakslijpen en dan met een senterpoint eruitslaan

je hebt ook kettingen zonder visjes die moetje klinken


in de middeleeuwen nog wel ja...
 
terror-hardcore said:
wrom zou je dat niet kunnen afslijpen.
ik slijp ook altijd de overtolige schakels eraf.
is gewooon het pinnetjuh vlakslijpen en dan met een senterpoint eruitslaan

je hebt ook kettingen zonder visjes die moetje klinken

tegenwoordig hebben een stuk gereedschap en die heet KETTINGPONS..
 
En het is een kleine moeite om daarvoor even naar de fietsenmaker te gaan.
Dan weet je zeker dat het goed komt.
 
Waarom allemaal moeilijk doen ieder zijn eigen manier en ik zeg ik had ook en RS50 uit 2002 ennuh k sleep ook gewoon de overtollige schakels eraf. En met ketting eraf halen maakte k t visje los ieder zijn eigen manier. En fietsemaker is ook niet t beste hoor, je hebt een hoop prutsers tussen en als je je gewoon aan t lijstje houd wat hierboven al stond;

1. je zet je brommer op een bokje zodatje achterwiel vrij staat
2. je slijpt een schakel door vanje ketting en haald de ketting er af
3. je haald je acterwiel er uit en vervangt het tandwiel
4. je plaatst je wiel terug dat op de manier dat hij het dichste bij je voor tandwiel staat
5. je maakt dat kapje voor je voortandwiel er af
6. je vervangt je tandwiel
7. je plaast de ketting en kijkt wat de goede maat is en slijpt overtollige schakels weg
8. maakt de ketting aan elkaar en steld hem af

Dan komt alles goed, als je het niet vertrouwd kan je altijd ff bij een dealer vragen of se heel ff willen kijken als jij er al heen bent gereden.

Suc6 ermee

MAIK
GATO MEMBER
 
als je een extrema hebt hoe je het wiel er niet eens uit te halen en ook niet op een bokje te zetten :+ (daarom vroeg ik ook wat voor RS)
 
waarom porbeer je niet eerst je achterwiel los te maken, dan helemaal naar voren te duwen zodat je ketting helemaal slap komt te staan, dan kan je hem er zo af halen, haal je het tandwiel eraf stop de nieuwe erop, ketting erop en het wiel weer naar achter schuiven.

moet je ketting niet te kort zijn natuurlijk