Kenteken omwisselen?

Petflesje

New Member
Hoi,

Ik ben deze week aangehouden met mijn Speedfight die te hard liep. Zit nu dus met een wok-melding, maar ik zou graag op m'n Speedfight willen blijven rijden.

Nu had ik een idee: Als ik nou een frame + kenteken van marktplaats haal en alleen het kenteken van mijn Speedfight en het kenteken van het (nieuwe) frame omwissel. (DUS NIET ALLE ONDERDELEN OVERZETTEN, ALLEEN 'T KENTEKEN)

De enige manier waarmee ik hierdoor in de problemen kan raken is als ik weer aangehouden word en daadwerkelijk mn scooter uit elkaar wordt geschroeft om het frame-nummer te bekijken, toch?
 
Advertisement - register to remove this

Chassis Nr / Frame Nr, mag je niet overzetten , dat heet : Omkatten en is strafbaar .
Tevens ben je niet verzekerd als er wat gebeurt en ze komen er achter.
1 : Ander Frame kopen en alles over bouwen .
2: Scooter afvoeren , technisch in orde maken en Keuren bij de RDW.
 
Chassis Nr / Frame Nr, mag je niet overzetten , dat heet : Omkatten en is strafbaar .
Tevens ben je niet verzekerd als er wat gebeurt en ze komen er achter.
1 : Ander Frame kopen en alles over bouwen .
2: Scooter afvoeren , technisch in orde maken en Keuren bij de RDW.

Dit is geen omkatten, ik verwijder geen frame-nummers en beide kentekens staan op mijn naam.
 
Een Kentekenplaat behoort bij een passend / eigen / specefiek , chassisnummer.
Dus als ze je aanhouden , trekken ze eerst de Kentekenplaat na , dan kijken ze welk chassisnummer erbij hoort .

Als dat niet klopt , ben je de Sjaak.
 
Het wordt gewoon aangemerkt als rijden met valse platen. Maar is het niet eenvoudiger om voor de WOK status deze terug te voeren?
 
Bij veel Scooters is het veel "werk " om deze weer in technisch goedgekeurde staat te krijgen ..
Vermogen/ herrie (Decibel) Verlichting / banden/remmen/spiegel/ richting aanwijzers / remmen / banden / etc etc ... waardoor sommige een snellere oplossing zoeken.
 
Ook het nadeel dat als de scooter van een nieuwere bouwjaar is, je naar lelystad moet om daar bij de RDW te keuren.. Niet iedereen heeft even een auto met aanhanger..
 
Back
Top