kenteken bewijs ingenomen

Lesleygizmo

Well-Known Member
Ja ik heb dus een probleem, ik reed in het dorp richting de bieb en reed de juiste snelheid, natuurlijk kwam ik de politie tegen en ik moest mee naar de rollerbank.

Ik ging mee en ik reed 82 op de rollerbank, blijkbaar te hard waardoor me kentekenbewijs is ingenomen. (Die 82 stond op de teller)

Mijn vraag is:
- Gaat hier nog correctie vanaf?
- Is het niet zo dat pas vanaf 60 km/h word gerekend?? Dan zou het maar 22 te hard zijn en zou ik me kenteken nog hebben.
- Hoeveel gaat dit me kosten?

Alvast bedankt,

Gizmo
 
Advertisement - register to remove this

Ja ik heb dus een probleem, ik reed in het dorp richting de bieb en reed de juiste snelheid, natuurlijk kwam ik de politie tegen en ik moest mee naar de rollerbank.

Ik ging mee en ik reed 82 op de rollerbank, blijkbaar te hard waardoor me kentekenbewijs is ingenomen. (Die 82 stond op de teller)

Mijn vraag is:
- Gaat hier nog correctie vanaf?
- Is het niet zo dat pas vanaf 60 km/h word gerekend?? Dan zou het maar 22 te hard zijn en zou ik me kenteken nog hebben.
- Hoeveel gaat dit me kosten?

Alvast bedankt,

Gizmo

P.S. Ik rijd een Rieju RS2 matrix, 6 versnellingen.
 
- Neej, ben bang van niet
- Ze meten vanaf 50, das dus 32 km te hard, en dan heb je een probleem
- Hoeveel het gaat kosten is niet te zeggen, boven de 30 km/h overschrijving loopt het via de officier van Justitie, dus als die een slechte dag heeft kan het hoog uitvallen...
 
Ik zou geen rede kunnen verzinnen waarom ze je kenteken bewijs hebben afgenomen.

- Neej, ben bang van niet
- Ze meten vanaf 50, das dus 32 km te hard, en dan heb je een probleem
- Hoeveel het gaat kosten is niet te zeggen, boven de 30 km/h overschrijving loopt het via de officier van Justitie, dus als die een slechte dag heeft kan het hoog uitvallen...

Helaas meten ze vanaf 45km/u maar er gaat een correctie van 10%(had ik teminste)af dus 28,8km/u

Overshrijding van maximum constructiesnelheid van 45 km/u (van toepassing voor bromfietsen)
t/m 10 km/u - € 30,-
11 t/m 15 km/u - € 45,-
16 t/m 20 km/u - € 70,-
21 t/m 25 km/u - € 100,-
26 t/m 30 km/u - € 125,-
31 t/m 35 km/u - € 205,-
36 t/m 40 km/u - € 240,-
41 t/m 45 km/u - € 270,-
46 t/m 50 km/u - € 300,-
51 t/m 55 km/u - € 365,- + rijbewijs ingevorderd
 
vanaf 45 rijden ze te hard, vanaf 50 meten ze pas echt :) en daar moet dan nog de 10% vanaf...

beetje vage constructie, maar dat komt omdat je zo'n ding nooit precies 45 kan laten lopen, dus heb je een 5 km marge eropzitten

En ze mogen je kentekenbewijs ook innemen als ze het vermoeden hebben dat er iets niet klopt (scooter die 82 loopt is nevernooit compleet standaard), dus dat verbaasd me ook niet... of je daardoor genaaid bent is weer een 2e natuurlijk :)
 
3e keer gepakt met een te hoge snelheid (30km/h dacht k) = brommer in beslag geloof ik.

Ja ik heb daarover een brief gekregen, er staat alleen wel in dat het 3x harder als standaard is dat ik dan al me brommer kwijt ben en in een blok van 1 bij 1 en 130 kilo zwaar terug krijg. Is dit zo? of mag hij laten we zeggen niet harder als 75 op de roller (de 30km overschrijding)? Wil ik erg graag weten, heb hem vandaag laten keuren en kan er nu al niet meer tegen 35 te gaan met wind tegen :|

Alvast bedankt,

Later
 
mijn aprilia rs is nu ook ingenomen hij reed 125km/u op de rollerbank heb ik nu een probleem met mijn rijbewijs? dat is dus 75km/u te hard wat wordt dan mijn boete?
 
Back
Top