Kennis opdoen...

Kyran01

New Member
Goedenavond allemaal,

Ik heb zeer weinig verstand van scooters etc... dus had wat vragen zodat ik er zelf iets meer van ga snappen.

Is het realistisch om met een 180cc zip naar school te gaan?

Wat kost het ombouwen van een 'standaard' zip tot een mooie full option zip die 90+ loopt?

En raden jullie aan om er zelf een te bouwen of over te nemen via marktplaats?

Alvast bedankt en een fijne avond!
 
Advertisement - register to remove this

Goedenavond allemaal,

Ik heb zeer weinig verstand van scooters etc... dus had wat vragen zodat ik er zelf iets meer van ga snappen.

Is het realistisch om met een 180cc zip naar school te gaan?

Wat kost het ombouwen van een 'standaard' zip tot een mooie full option zip die 90+ loopt?

En raden jullie aan om er zelf een te bouwen of over te nemen via marktplaats?

Alvast bedankt en een fijne avond!
Als je er niet zoveel van weet zou ik beter 1ntje kopen dan er zelf aan beginnen.
 
Met 0 verstand is het misschien niet heel handig een 180cc te kopen. Wat is er mis met een 70cc? Kan je ook 90+ laten lopen.
 
Dan is het misschien het handigst wat topics door te lezen. Weet niet of je zelf ooit op een 70cc 2t hebt gezeten want die dingen hebben al zat vermogen 180cc is een beetje te veel van het goede voor een brommertje.
 
Dan is het misschien het handigst wat topics door te lezen. Weet niet of je zelf ooit op een 70cc 2t hebt gezeten want die dingen hebben al zat vermogen 180cc is een beetje te veel van het goede voor een brommertje.
Ah oke kijk ook regelmatig yt filmpjes maar bedankt
 
Ik zou er van uitgaan dat er geen onderhoudsboekje aanwezig is.
Als er iets motorisch ratelt of rammelt moet je weglopen of zo veel korting vragen dat je een revisie kunt betalen. En voor de rest wat jonas zei, verlichting etc
Post automatically merged:

Hoe bedoel je 2k? 2t?
 
Goedenavond allemaal,

Ik heb zeer weinig verstand van scooters etc... dus had wat vragen zodat ik er zelf iets meer van ga snappen.

Is het realistisch om met een 180cc zip naar school te gaan?

Wat kost het ombouwen van een 'standaard' zip tot een mooie full option zip die 90+ loopt?

En raden jullie aan om er zelf een te bouwen of over te nemen via marktplaats?

Alvast bedankt en een fijne avond!
wat is je budget en wil je een 2t zip of een 4t zip
 
En vermogen. 50cc4t is echt langzaam. 50cc 2t heeft genoeg vermogen. Persoonlijk vindt ik 4t prettiger dus zou naar 4t met een grotere cilinder neigen, maar het is maar net wat je wilt.

Bij een 2t moet je olie mengen (als er geen olietankje in zit) en misschien moet er een keer een nieuw zuigertje met veren in
Een 4t moet bij elke 3 a 5k km kleppen stellen en olie verversen. En rijdt wat zuiniger.
En het rijgedrag en geluid is anders

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik vind het nogal zonde om 4k tegen een zipje aan te gooien die nieuw nogeens de helft daarvan kostte. En als je 90+ wilt halen gaat het echt opvallen en heb je een probleem als je de rollenbank op moet.
Met een goedkoope setup als bijv een laagtoerige gietijzer 70cc met een sitoplus heb je toch lekker veel trekkracht, val je minder op en bespaar je veel geld.

Met het geld wat je dan nog over hebt kan je een auto kopen die met gemak 2x zo snel gaat
 
En vermogen. 50cc4t is echt langzaam. 50cc 2t heeft genoeg vermogen. Persoonlijk vindt ik 4t prettiger dus zou naar 4t met een grotere cilinder neigen, maar het is maar net wat je wilt.

Bij een 2t moet je olie mengen (als er geen olietankje in zit) en misschien moet er een keer een nieuw zuigertje met veren in
Een 4t moet bij elke 3 a 5k km kleppen stellen en olie verversen. En rijdt wat zuiniger.
En het rijgedrag en geluid is anders

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik vind het nogal zonde om 4k tegen een zipje aan te gooien die nieuw nogeens de helft daarvan kostte. En als je 90+ wilt halen gaat het echt opvallen en heb je een probleem als je de rollenbank op moet.
Met een goedkoope setup als bijv een laagtoerige gietijzer 70cc met een sitoplus heb je toch lekker veel trekkracht, val je minder op en bespaar je veel geld.

Met het geld wat je dan nog over hebt kan je een auto kopen die met gemak 2x zo snel gaat
Ja snap ik this ook een hoop geld maar ik kan het kwijt.
 
Gaat er veel tijd in sleutelen zitten of ligt het er aan wat je ermee wilt gaan doen?
Ligt er echt aan wat je er mee wilt doen, als je een ziek hoogtoerig cilindertje wilt met nieuwe krukas ben je wel wat tijd kwijt, als je een lagtoerig simpel cilindertje wilt, kan je dat binnen een uurtje doen.

afstellen kost meestal ook wel wat tijd en geld.
 
Goedenavond allemaal,

Ik heb zeer weinig verstand van scooters etc... dus had wat vragen zodat ik er zelf iets meer van ga snappen.

Is het realistisch om met een 180cc zip naar school te gaan?

Wat kost het ombouwen van een 'standaard' zip tot een mooie full option zip die 90+ loopt?

En raden jullie aan om er zelf een te bouwen of over te nemen via marktplaats?

Alvast bedankt en een fijne avond!

Zolang je het juiste rijbewijs hebt en verzekering zou dat geen probleem moeten zijn.
Post automatically merged:

En vermogen. 50cc4t is echt langzaam. 50cc 2t heeft genoeg vermogen. Persoonlijk vindt ik 4t prettiger dus zou naar 4t met een grotere cilinder neigen, maar het is maar net wat je wilt.

Bij een 2t moet je olie mengen (als er geen olietankje in zit) en misschien moet er een keer een nieuw zuigertje met veren in
Een 4t moet bij elke 3 a 5k km kleppen stellen en olie verversen. En rijdt wat zuiniger.
En het rijgedrag en geluid is anders

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik vind het nogal zonde om 4k tegen een zipje aan te gooien die nieuw nogeens de helft daarvan kostte. En als je 90+ wilt halen gaat het echt opvallen en heb je een probleem als je de rollenbank op moet.
Met een goedkoope setup als bijv een laagtoerige gietijzer 70cc met een sitoplus heb je toch lekker veel trekkracht, val je minder op en bespaar je veel geld.

Met het geld wat je dan nog over hebt kan je een auto kopen die met gemak 2x zo snel gaat

Zou zelf voor een 4takt 60cc of 72cc nemen.. Hoort je onder het rijden amper wat van met een standaard look uitlaat.

70cc voor 2takt hoor je wel dat het zwaarder is.. Ook 80cc en hoger. is wel hoorbaar op 4takt
 
Back
Top