Kelk

ChimpyX

Well-Known Member
Hey
heb al rond gekeken op search maar vind niet echt antwoord op de vraag...
Vriend van me heeft Bw/Booster met volledige standaar setup
nu heeft hij gistere een kelk gekocht (zonder even na te denken8P)
Na de testrit blijkt dat hij met kelk max 30 km/u haalt en met originele luchtfilter haalt ie makkelijk 55-60 km/u
Hoe kan dat nu?
Hij heeft al met zen luchtschroef zitten spelen...
Hij zou toch graag een 55 km/u rijden met zen kelk erop vermits ie em gekocht heeft...

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Omdat zijn sproeier veel te klein is nu... een powerfilter is echt nutteloos en kansloos op een scooter die geheel standaard is.

gewoon standaard filter terug zetten , voordat je de boel kapot gaat (en het honderden euro's gaat kosten!)


Wat heeft iedereen nou altijd tegen een power filter.
Reactie's als powahfilta of reeszfilter.
Het klinkt leuk en het laat je nooit in de steek (behalfe als je hem er op ploft en niks meer aan doet dan laat hij je geheid in de steek.)
voor een power filter moet je een beetje dicipline hebben om hem een of 2 keer in de week eraf te halen en hem schoon te maken.
Ik had hem in het begin er ook zo opgepoft na een maand liet ie me in de steek.
Toen heb ik geleert dat als je hem 1 of 2 keer in de week ff goed hem doorspoelt er niets kan gebeuren.

Ik hoop wat minder anti powerfilter reacties tegen te komen.

grtz
 
pfff :| als je hem in je buddy hebt zitten of in een filterhuis... de meesten hebben dat ding altijd op de zelfde plek hangen.. en als je dan een keer door de regen moet rijden of andere shit gaat jou cilinder niet echt leuk vinden...

dit is idd een eindeloze discussie maar je moet gewoon weten dat zoon ding op een scooter die niet eens de 80 echte haalt gewoon waardeloos is...
 
@ferdi: het is slecht voor je blok, live with it.
Om de feiten kun je niet heen. Je kunt de symptomen wel wat verhelpen door hem vaak schoon te maken, maar waarom het probleem niet aanpakken bij de wortel en gewoon GEEN reezfilter monteren als het niet nodig is?
Haal je demper eraf, dan heb je ook een reez geluid.
Of ontgrens je luchtfilter, dan heb je ook een zwaarder geluid en dat is niet (echt) slechter voor je blok.
 
Back
Top