keihin VS mikuni VS koso

tupac_shakur121

tha P*I*M*P*
ey ik zit nog steeds tetwijvelen welke carb ik moet nemen voor me zip sp.
na een beetje searce kwam ik achter paar prijzen:
mikuni 28mm
keihin 28mm
koso

voor zover ik tot nu toe weet is:
keihin = gewoon goede carb,goede prestatie's makkelijk aftestellen
mikuni= ???????????
koso = opzich een goede imitatie van keihin maar niet echt netjes afgewerkt.


(op die foto van die keihin lijkt wel of der OKO opstaat dus een imitatie is)

ik ben opzoek naar ervaringen en meningen waar ik wat mee opschiet en niet zinloos gelul!
 
Advertisement - register to remove this

Een Koso is ook wel eens beter afgewerkt dan de Keihin, tis maar net hoe geil je bent.:rolleyes:
De keihin is ook gewoon goed, alleen beetje prijzig ivm de huidige imitaties die niet altijd onderdoen voor hun Grootvader. Afhankelijk van de staat van de maan, aantal auto's in je straat en de kleur van je trui, kan er zelfs erg hoog gescoord worden met de imitaties.
Zou de koso als minpunt de gigaschuif geven. De keihin als pluspunt de vele goede ervaringen ermee. De mikuni als minpunt de weinig goede ervarignen ermee. Dit alles onder voorbehoud :)
Denk dat je verder in de search alles vind wat je nodig hebt, ik help je zo wat op gang.
 
de mikuni kost je in ieder geval nog veel inspanning en tijd voordat het goed werkt...
als je dit ervoor over hebt is dit imo een goede carb.

keihin is bewezen goed :W

koso ga ik binnenkort mee rijden, hij ziet er wel goed uit, maar dat zegt niet zoveel.
volgens mij zijn de ervaringen tot nu toe ook wel positief...
 
1e Keus: Koso, goed afgewerkt, chrome Gasschuif, ook al goed mee gescoord en niet zo duur ;)
2e Keus: Keihin, ook goed afgewerkt, ook Chrome schuif, duidelijk goede ervaringen @ heel forum en heel duur!
3e Keus: Mikuni, nog nooit echt ervaring mee gehad, alleen van horen zeggen moeilijk 'af te stelle'
 
Ronnie_NRG said:
heb hem even in SA gezet.
Verder zijn er denk ik ook al diverse topics te vinden op het forum over dit onderwerp. is al vaker naar voren gekomen.
klopt. maar dat zijn verschillende topic's over 1 carb, en ik wil nu een topic met 3 van de meest gebruikte carb's en favoriete carb's. en dan kwa meningen en testen eruit halen wat de ''beste'' carb is.
 
De "beste" zal er niet zijn.
Dat ligt aan je afstelkunsten etc...

Ik heb er geen moeite mee gehad om een Mikuni 28FS af te stellen.

Ik vind het juist mooi/interesant/leuk om er meer moeite in te steken :)
 
mijn mening: Het zijn alle 3 goede carbs. Allemaal hebben ze hun voor en nadelen. Weeg voor jou zelf af welke het beste bij jou past, en neem die die jou aanspreekt. Welke je ook koopt, je zal niet teleur gesteld worden.....;)
 
hmm, ben het niet helemaal eens met ErwinB, goedkoop/namaak betekent niet altijd slechter oid, ik heb zelf toch de "echte" (Japan versie dus) Keihin 28mm gekocht. Het is een stuk duurder (175€), dubbele van Koso/oko. Maar bij deze ist toch wat makkelijker af te stellen heb ik gehoord, en afwerking ziet er gewoon goed uit. Ik was ook aant twijfelen tussen de Keihin/oko/koso/stage 6 , maar heb gewoon de keihin gekocht. Mede omdat de rest was uitverkocht :L
 
ik ga dinsdag banken en heb een OKO, andere jongen die meegaat heeft kehein.
kzal wel even posten wat de resultaten waren , maar ik hoor ook van gaat niet zo hoog komen omdat je okok hebt, en de oko is ook beetje gaar. dus we zien wel.
maar die stage 6 28 mm is verekte goedkoop. hoe zit het daarmee al iemand getest. volgens mij was daar zelfs een appart topic over.
 
Jullie kijken tegenwoordig alleen maar naar hoge vermogens/lage prijzen. Er is meer dan alleen een hoog vermogen nodig om een snelle scooter te hebben. Denk dan aan een goede opname vd scooter enz.

Wat ik bedoel met het heelblijven is dat bij de oko's carb's een slechte (of wisselende) mengselkwaliteit afgeeft waardoor je scooter te arm/rijk gaat lopen.

Ik denk zelfs dat je met een goede Mikuni 24mm TM even hoog zult scoren en het prijsverschil is minimaal als je ziet wat je allemaal met zo'n lompe koso aan moet passen.
 

Similar threads

Back
Top