keeway matrix racing sport wilt niet meer starten

Martijn84

New Member
hoi ik heb een keeway matrix racing sport 50 cc uit 2010. mijn probleem is dat hij uit viel tijdens het rijden en daarna heel slecht starten en zwaar liep.ik heb hem daarna weg gezet en hij heeft 3 manden stil gestaan nu heb ik mijn bougie vervangen omdat ik een orange (zwake) vonk had dit is nu opgelost.ik heb ook mijn bobine door gemeten en die is gewoon goed.ik heb allen een elektrische start en geen kickstart. alles draai gewoon rond maar hij start niet door en slaat ook niet aan. ik zou echt niet meer weten waar ik moet zoeken weet iemand meschien wat het zou kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Accu zal wel slecht geworden zijn na 3 maanden stil staan.
Probeer eens te starten met andere accu of met een booster.
Gaat ie dan sneller rond ?
Kan zijn dat er nog meer aan de hand is wegens die problemen eerder.
 
Accu zal wel slecht geworden zijn na 3 maanden stil staan.
Probeer eens te starten met andere accu of met een booster.
Gaat ie dan sneller rond ?
Kan zijn dat er nog meer aan de hand is wegens die problemen eerder.
ik heb er al een nieuwe accu aangekoppeld en hij maakt 1000 toeren maar slaat gewoon weg niet aan. heb voor de zekerheid alles nogmaal nagekeken. heb zelf gekeken of ik compressie heb die is gewoon goed en de zuiging van het luchtfilter is ook goed en hij krijgt geen valse lucht.
 
Je vertelt ons,

hij is uitgevallen tijdens het rijden en waarschijnlijk heb je hem destijds niet meer aan de praat gekregen en weggezet voor drie maanden.

Daarna heb je geconstateerd dat je vonk niet goed was, dit heb je verholpen door een nieuwe bougie te plaatsen.
Je hebt de compressie gecontroleerd en deze was goed.
De aanzuiging van lucht was ook goed.

Een benzinemotor heeft een aantal essentiele dingen nodig om te lopen:

1. juiste brandstof/lucht mengsel.
2. goede compressie.
3. ontsteking op het juiste tijdstip.

Punten 2. en 3. heb je gecontroleerd en zijn goed.

Punt 1. heb je nog niks over vertelt!

Wordt de bougie nat nadat je een aantal startpogingen ondernomen hebt?
Heb je de carburateur al eens nagezien en schoongemaakt?

Voor wat punt 2. betreft, hoe heb je de compressie gemeten?

Voor wat punt 3. betreft, is het vliegwiel niet verdraaid door bijvoorbeeld het ontbreken van een spie-tje?
 
ik heb er al een nieuwe accu aangekoppeld en hij maakt 1000 toeren maar slaat gewoon weg niet aan. heb voor de zekerheid alles nogmaal nagekeken. heb zelf gekeken of ik compressie heb die is gewoon goed en de zuiging van het luchtfilter is ook goed en hij krijgt geen valse lucht.
Je vertelt ons,

hij is uitgevallen tijdens het rijden en waarschijnlijk heb je hem destijds niet meer aan de praat gekregen en weggezet voor drie maanden.

Daarna heb je geconstateerd dat je vonk niet goed was, dit heb je verholpen door een nieuwe bougie te plaatsen.
Je hebt de compressie gecontroleerd en deze was goed.
De aanzuiging van lucht was ook goed.

Een benzinemotor heeft een aantal essentiele dingen nodig om te lopen:

1. juiste brandstof/lucht mengsel.
2. goede compressie.
3. ontsteking op het juiste tijdstip.

Punten 2. en 3. heb je gecontroleerd en zijn goed.

Punt 1. heb je nog niks over vertelt!

Wordt de bougie nat nadat je een aantal startpogingen ondernomen hebt?
Heb je de carburateur al eens nagezien en schoongemaakt?

Voor wat punt 2. betreft, hoe heb je de compressie gemeten?

Voor wat punt 3. betreft, is het vliegwiel niet verdraaid door bijvoorbeeld het ontbreken van een spie-tje?
ik heb mijn carburateur nen vliegwiel nog niet los gehad dit was mijn volgende stap. tevens heb ik nog nooit van een spie-tje gehoord.
ik heb de compressie gemeten bij de uitlaat en niet officeel gemeten maar met de hand. tevens heb ik de caburateur op de standaard afstelling staan deze moet ik nog open maken en schoonmaken maar verwacht eigelijk niet dat deze vuil is.
ik wilde er een powerfilter op gaan zetten op dat ik een genelli silenser(terugloop uitlaat) op heb zitten.
 
Back
Top