keeway focus reageert traag

focus

Well-Known Member
Hey allemaal,
ik ben nieuw hier maar ik zal maar meteen met de deur in huis vallen want ik heb jullie deskundige hulp nodig:
paar dagen geleden heb ik een keeway focus overgenomen in goede staat, hij startte toen alleen niet omdat ie ong een jaar had stilgestaan.
Heb de benzinefilter proper gemaakt, de oude benzine vervangen met 'verse', het luchtfilter proper gemaakt, olie ververst en de bougie gecheckt. Na ettelijke tientallen keren kicken (de batterij is/was plat) kwam er eindelijk leven in het ding, eerst een half uurtje lekker laten draaien en dan rustig ingereden.
Het probleem: het motorblok reageert traag op het gas, dus hij rijdt wel goed en trekt redelijk, maar als ik tijdens het rijden het gas los duurt het 2sec ofzo eer ie het door heeft, en hij vertraagt mr weinig. Ook om te hernemen moet ik anticiperen, want ook hier zit vertraging op. De bougie ziet mooi koffiebruin, wat wel opvalt is dat de gaskabel al ver uitgerokken is want kan hem niet meer verder opspannen. Enig idee hoe ik een directe reactie op het gas kan krijgen?
Het probleem is dus niet da de motor eerst toeren maakt en dan pas oppakt, hij heeft precies pas te laat door wanneer er wel/geen gas wordt gegeven :)

set-up:
volledig standaard behalve begrensd leovinci TT uitlaatje.

Mvg
focus
 
Advertisement - register to remove this

volledig standaard, dus de originele.. maar heeft het daar iets mee te maken dan? Ik weet niet of ik het goed heb uitgelegd, maar op alles wat ik met de gashendel doe zit 2sec vertraging voor dat de motor reageert, dus het is niet dat hij wel direct toeren maakt mr niet pakt. Alsof de gaskabel van elastiek is.. :W
 
Back
Top