Keeway F-act 50 aanrader of afrader?

Zezima

New Member
Hallo forumleden,

Ik ben van plan om mijn eerste scooter te gaan kopen, voor rond de €200, - zou ik deze bromscooter kunnen overnemen.

Nu was mijn vraag of jullie deze merk/scooter
zouden aanraden of juist niet.

Het gaat om een: 'Keeway f-act 50'
b.j. 2012 of 2011
 
Advertisement - register to remove this

Hallo forumleden,

Ik ben van plan om mijn eerste scooter te gaan kopen, voor rond de €200, - zou ik deze bromscooter kunnen overnemen.

Nu was mijn vraag of jullie deze merk/scooter
zouden aanraden of juist niet.

Het gaat om een: 'Keeway f-act 50'
b.j. 2012 of 2011
Dit lijkt te gaan om een een chinese scooter, dan zou het liggen aan het blok wat eronder hangt. Is het een minarelli immitatie(van cpi)? Dan is het het wel waard, het zijn in principe gewoon minarelli horizontaal blokjes. Als het een 4takt is, dan is het waarschijnlijk het welbekende gy6 blok. Ik heb daar zelf alleen maar problemen gehad. Sommigen hebben er plezier van.
Als het gaat om een gy6 blok, zou ik het persoonlijk niet doen, als het gaat om een minarelli immitatie zou ik het wel doen.
 
GY6 blokjes doen het gewoon goed en als er wat mee is dan zijn de onderdelen erg goedkoop en makkelijk te krijgen.
Na 12000 km heb ik nog weinig ellende gehad buiten een bougie, carterdeksel-paspennen, luchtfilter, achterband en olie.
Wel moet je zin in sleutelen hebben als er wat aan is.
 
Bedankt voor de waardevolle info Deur en hap.
Heb gevraagd wat voor blok er onder zit en nu aan het afwachten op een reactie.

Zelf heb ik op technisch gebied geen verstand van scooters dus word het afwegen of dit een verstandige keuze is.
Post automatically merged:

Weet niet of je hieraan iets hebt Deurlii,
maar het is een 50cc 2takt.
 
2takt is minder onderhoud, nl geen kleppen en geen olie-carter.
Wel mag je met een 2takt sommige steden niet in zoals Amsterdam en september Den Haag.
Er zullen meerdere steden t.z.t. volgen. Dat kan ook de aankoopprijs van 2takt verlagen. :)
 
Bedankt voor de waardevolle info Deur en hap.
Heb gevraagd wat voor blok er onder zit en nu aan het afwachten op een reactie.

Zelf heb ik op technisch gebied geen verstand van scooters dus word het afwegen of dit een verstandige keuze is.
Post automatically merged:

Weet niet of je hieraan iets hebt Deurlii,
maar het is een 50cc 2takt.
Dan zou ik er zeker voor gaan, het is dan waarschijnlijk een minarelli immi blok, heel leuk blokje voor een mooie prijs. Ik zou het doen.
 
Nu aan het onderhandelen, ook de optie om een Keeway Matrix te kopen voor rond dezelfde prijs.
  • Uit 2008
  • 2 Eigenaren gehad
  • 30.000 Kilometer
Ziet er mooier en wat sportiever uit dan de F-act
Vind ik maar:
'De scooter rijd gewoon maar rookt veel'

Bij het bekijken van de voertuiggegevens bleek deze ook niet verzekerd te zijn. Heb begrepen van een kennis dat mocht er een wok opkomen dat hij sowieso niet er meer doorheen gaat komen ivm uitstoot. Heeft te maken cilinder/zuiger/zuigveren vertelde hij.

Deze adverteerder verkoopt meerdere scooters.
Waarschijnlijk is het bij deze scooter niet gelukt om het te repareren.

Dan ga ik toch voor de fact aangezien deze geen technische mankementen heeft als ik de verkoper mag vertrouwen.

Bedankt voor jullie tijd en moeite Hap en Deur:)
 
Bij het bekijken van de voertuiggegevens bleek deze ook niet verzekerd te zijn.
Mag aannemen dat je dit gecontroleerd hebt bij de RDW ?
Zij zijn namelijk de enige juiste partij omtrent voertuigregistratie.
Op deze site kan je ook zien of er een WOK-status op de scooter staat.
Of de scooter wel of niet verzekerd is, doet niet ter zake.
De houder van het kenteken is verantwoordelijk voor een verzekering.
Een dealer heeft ook niet alle scooters apart verzekerd.
Deze zitten in de bedrijfsverzekering en dan staat een individueel kenteken bij de RDW als onverzekerd geregistreerd.
 
Dag Zezima

Heb je problemen gehad met de verzekering van de F-act ik namelijk bouwjaar stond er niet op heb je een tip heb hem 2de hands gekocht


Mvg Nathan
 
Heb je problemen gehad met de verzekering van de F-act ik namelijk bouwjaar stond er niet op heb je een tip heb hem 2de hands gekocht
Snap niet helemaal wat je bedoelt.
Hoezo problemen met de verzekering omtrent het bouwjaar?
Vul het kenteken van je scooter in via de onderstaande link van de RDW.
Ga naar: Vervaldata en historie.
Daar zie je: Datum eerste toelating, ook wel bouwjaar genoemd.
Iedere verzekeringsmaatschappij heeft de beschikking over deze gegevens.
Dus weten zij ook het bouwjaar van de scooter...
 
Daar zie je: Datum eerste toelating, ook wel bouwjaar genoemd.
Dit is niet geheel juist!

Tussen 1 september 2005 en 31 oktober 2006 moesten alle bromfietsen en scooters eerst geschouwd worden door een erkend bromfietsbedrijf, waarna de RDW het kentekenbewijs en een papier om een kenteken te laten maken, opstuurde.
Omdat het een aardig zoekplaatje was v.w.b. de bouwjaren heeft de RDW besloten om deze voertuigen allen op 31-08-2005 te zetten v.w.b. de datum eerste toelating.

Hieruit valt dus niet af te lijden wat het exacte bouwjaar is van de tweewieler.
Maar ook de bouwjaren erna is niet met zekerheid te zeggen tenzij de dealer dit heeft aangegeven/ingevuld op het aanvraagformulier.
Na de invoering van het bromfietsrijbewijs AM verviel ook de schouwingsperiode en moest men dus naar het RDW om het voertuig te laten keuren.

Nieuwe tweewielers worden door de dealer voorzien van een kenteken welke later (bij verkoop) word overgeschreven op naam van de nieuwe eigenaar. Echter waren sommige dealers nogal laks en kan het zijn dat een nieuwe scooter in de showroom heeft gestaan zonder kenteken en deze pas is aangevraagd op het moment van de verkoop. Hier kan dus een verschil inzitten v.w.b. het bouwjaar aangezien scooters meestal wel een jaar of twee in de winkel stonden.

Ik heb gelijk maar even de proef op de som genomen en ook mijn kenteken ingevuld van een Yamaha Neo's met bouwjaar 2001.

Datum eerste toelating: 31-08-2005
Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 05-04-2006
Datum laatste tenaamstelling: 05-04-2006

Hieronder mijn Yamaha Aerox met bouwjaar 2004.

Datum eerste toelating: 31-08-2005
Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 04-11-2005
Datum laatste tenaamstelling: 13-01-2007


Niet echt duidelijk dus v.w.b. het bouwjaar!

@Nathansac3 , probeer je vragen in 1 topic te houden, zie: https://scooterforum.net/threads/verzekering-keeway-f-act-evo.220056/#post-3596005 Nu schop je een 2 jaar oud topic omhoog wat niet nodig is.
 
Last edited:
Omdat het een aardig zoekplaatje was v.w.b. de bouwjaren heeft de RDW besloten om deze voertuigen allen op 31-08-2005 te zetten v.w.b. de datum eerste toelating.
Klopt, maar men moest, toentertijd, ergens beginnen.
Een soort van nulmeting.
Tegenwoordig zijn de gegevens bij de RDW , mijns inziens, zeer adequaat.
 
Snap niet helemaal wat je bedoelt.
Hoezo problemen met de verzekering omtrent het bouwjaar?
Vul het kenteken van je scooter in via de onderstaande link van de RDW.
Ga naar: Vervaldata en historie.
Daar zie je: Datum eerste toelating, ook wel bouwjaar genoemd.
Iedere verzekeringsmaatschappij heeft de beschikking over deze gegevens.
Dus weten zij ook het bouwjaar van de scooter...
de scooter is nooit verzekerd dus nooit een nummerplaat gehad enig idee hoe ik er achter zou kunnen komen staat ook niet op papieren en ook niet bij het chasis nummer onder de koffer ruimte..
 
Back
Top