This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

keerring rechterzijde aerox

Quincy

Well-Known Member
Mensen,

ik zit hier met aerox die wilt niet meer aanslaan. begon er tijden stotterent gedrag te vertonen enz..

toenet met kicken lijkt het of hij druk op bouwt in het koel systeem, koppakking vervangen maar nog steeds het zelfde eigenlijk.

nu vraag ik mij af hoe het met de rechter keerring zit v/d krukas aangezien daar de water pomp zit of hij via daar overdruk opbouwt in KVS systeem.

verders vonkt hij, brandstof krijgt de motor ook ( of ff deo hulp maar geeft daar ook geen kick op)

Mvg,

Q

De waterpomp is niks meer dan een waaier welke d.m.v. 3 busjes op je ontsteking zit. De waaier zit in het slakken huis op je "waterpomp deksel". Dat is een gesloten systeem op zich, dus er is geen invloed vanaf het carter mogelijk.

dan zal de koppakking niet goed zitten denk ik.

wat ook kan is dat je kop krom is of je hebt een verstopping in je koelsysteem.
wel al de eventuele resten van je oude pakking verwijderd?

en zat er geen KVS in het carter?

zit je thermostaat er wel in ? en je carburateurverwarming er wel op? (als deze er std op zit bij deze)

want je zult eerst moeten weten waarom de oude pakking kapot is gegaan , anders is het zo weer hetzelfde natuurlijk , en koppakkingen gaan niet zomaar lek..

ik heb deze in 1e instantie vervangen aangezien hij druk op zou bouwen in het kvs systeem, verwachte dat het de kop was.

koppakking moet goed zitten, beetje vet gebruikt etc.

@ melf hoebedoel je, ik dacht dat eventueel misschien de rechter keerring lek zou zijn. dus de carter druk via die keerring je kvs syteem in blaast. maar als dat niet kan.

zal inderdaad ook eens naar vuil kijken, maar het niet aanslaan vat ik dan nog niet.

Bedankt

als je koppakking lek is en er komt veel koelvloeistof in je cilinder slaat hij ook niet aan.

en idd wat melf zegt, zit er geen koelvloeistof in je carter? door de lekker koppakking?
mag hopen dat je daar wel naar gekeken hebt.

heb je goed gedacht van je koppakking om die te vervangen. maar WAAROM is die lek gegaan....

ik denk door oververhitting. zal wel kijken of ik het spruitstuk er afhaal om als er eventueel in zou liggen (carter) het er uit zuigen.

nee niet aan gedacht, niet echt zin meer om aan te beginnnen morge op vakantie en het is niet mijn scooter ( zusje)

maarja bedankt zal ff kijken hoe en wat.

water op een optie? lekkage gehad, ik rijd er zelf al lang niet meer op dusja iemand met niet veel technisch verstand.

ach ga wel ff klote volgende week.

Thx

dus als me complete koelsysteem haast leeg is ga jij mij beweren dat hij niet WARM loopt?? kan je het er net zo goed aflaten volgens jou of jij leest het verkeerd of ik.

nee 2 takt is niet me meest sterkste kant maar zit in de bedrijfswagens.
dus snappen?? moet wel lukken lijkt mij. ik vroeg ook alleen of iets kon ja of de nee, niet of jullie allemaal halve dingen voor gaan kauwen. op sommige na gelaten.

@ melf dat was me plan dit weekend of me carb en de rest wat op me carter aan sluit er af te halen.

oja het kan bot over komen kom net terug uit tsjechie en ben moe.

dus als me complete koelsysteem haast leeg is ga jij mij beweren dat hij niet WARM loopt?? kan je het er net zo goed aflaten volgens jou of jij leest het verkeerd of ik.

jij zei dit

water op een optie? lekkage gehad, ik rijd er zelf al lang niet meer op dusja iemand met niet veel technisch verstand.

ach ga wel ff klote volgende week.

Thx

oke dat "water op" heb ik verkeerd gelezen. mijn fout....
vandaar dit antwoord

water loopt die niet van warm ofzo.

en sorry, maar als je er niet veel van snapt beter iemand ander er naar laten kijken wa

maar dan kom ik weer terug op dat de kop krom kan zijn, of dat je alles niet goed schoongemaakt hebt.
en of je je carter niet schoongemaakt hebt.

maar voor de rest, take it easy man....