Keerring klapt er telkens uit

Status
Not open for further replies.

breugeltje

Well-Known Member
Ik zit met een probleem waar ik echt niet verder mee kom.

Scooter is ineens gaan stotteren en begon toen ook nog eens klappen uit de uitlaat aan het geven. Nu vanochtend 1 klap en uit. Conclusie keerring eruit ff nieuwe gehaald en erin gedaan.

Na 100m rijden en nog steeds stotteren en klappen schiet de keerring er weer uit (dus weer aan de variokant :S) Ik verdenk hierbij ook me ontsteking bobine is al nieuw dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Toen ontsteking eraf gehaald en de keerring was een beetje vochtig (olie). Maar wat kan de oorzaak nou zijn dat die keerring er telkens uitvliegt en hij was wel goed gemonteerd.

Ben echt radeloos :X
 
Advertisement - register to remove this

Ik zit met een probleem waar ik echt niet verder mee kom.

Scooter is ineens gaan stotteren en begon toen ook nog eens klappen uit de uitlaat aan het geven. Nu vanochtend 1 klap en uit. Conclusie keerring eruit ff nieuwe gehaald en erin gedaan.

Na 100m rijden en nog steeds stotteren en klappen schiet de keerring er weer uit (dus weer aan de variokant :S) Ik verdenk hierbij ook me ontsteking bobine is al nieuw dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Toen ontsteking eraf gehaald en de keerring was een beetje vochtig (olie). Maar wat kan de oorzaak nou zijn dat die keerring er telkens uitvliegt en hij was wel goed gemonteerd.

Ben echt radeloos :X

1e: wat voorn scooter heb je
2e: hoe zet jij je keeringen er in dan?
3e: bij de ontstekings kant moet een beugel(mina)(pia week niet)
4e: welke keeringe gebruikje?
 
Mina horrizontaal ac (neos dus)

Keerringen zet ik erin met plastic pijp die precies op de buitenring v/d keerring past het zijn blauwe keerringen, volgens de search vaak wel goede

Beugel weet ik. Maar het zal ws niet aan montage liggen ding zal er opeens na een jaar uitkomen??
 
Mina horrizontaal ac (neos dus)

Keerringen zet ik erin met plastic pijp die precies op de buitenring v/d keerring past het zijn blauwe keerringen, volgens de search vaak wel goede

Beugel weet ik. Maar het zal ws niet aan montage liggen ding zal er opeens na een jaar uitkomen??

gaan ze er makkelijk in dan

die van de ontseking moet er wel makkelijk ingaan dat klopt wel

maar die van de vario tja als je hem geod monteerd dan moet die blijve zitten
 
maar wat voor keerringen zijn het? er zit namelijk nogal wat verschil in kwaliteit.

en ver genoeg erin gezet?

het kan ook zijn dat de scooter een storing heeft , bijv. carburatie of iets met de onsteking waardoor ie gaat stotteren en dus slecht verbrand , waardoor het blok (te) vol komt met mengsel.

in combinatie met slechte keerringen kan het helemaal mis zijn dan dus.
 
Keerringen zitten er gewoon goed en ver genoeg in.

Het zijn Olympia keerringen. Ik verdenk ook me ontsteking aangezien hij het ineens is gaan doen en de bougie goed kleurt.

Hij is zomaar ineens gaan sputteren en klappen uit de uitlaat.

Wat is eigelijk de richtlijn kwa sproeier voor een std ontgrensde neos + onbegrenst luchtfilter(pijpje kwijt).

En wat zou er kapot kunnen gaan aan de ontsteking? iig wat het meest voorkomt, bobine is ook al vervangen dus maar dat hielp niets
 
als je een pijpje gebruikt met juist de diameter van je keering kan je ze er NIET ver genoeg inkrijgen.

de opstaande rand van de kering moet IN een sleuf vallen in het carter!

ik heb ook wel eens keringen gehad, in namaak, waar de opstaande rand aan ontbrak.
 
Hij zat in de gleuf van het carter daarom vind ik het zo raar. Je rijd 100m ding begint te ploffen en knallen en schiet eruit
 
Je kan eventueel een grote inwendige borgring in die groef voor de keerring aan variozijde plaatsen, dan blijft die zeker zitten.

Maar zoals je zelf al zegt, je zal ook moeten weten of die keerring de oorzaak of het gevolg is.
 
Hij ploft nog steeds keerring blijft nu alleen wel zitten. Heb al van alles geprobeert , carberateurs, afstellingen , membraam , cil is nog goed dus blijft er weinig over :p ontsteking denk ik
 
Nu nieuwe ontsteking gebeurt en onderin plofte en stotterde hij nog :X starte wel beter

Na het aanleggen van nieuwe massakabel deed hij het weer prima. Ik dacht altijd dat bij std scooters de massakabel wel goed zat?
 
Ik heb hetzelfde probleem met mij neos.

Ook nieuwe originele keringen in gezet en blijft eruit klappen.
Wat had het bij jou verholpen?
 
Maaskantje,

ik denk niet dat je in dit topic van de topicstarter nog een antwoord kunt verwachten.
Dit topic is reeds ruim 11 jaren oud.
Beter een nieuw topic starten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top