Keerring(en) kapot?

aqid

Gilera Ice
Hey
Ik heb een tijdje een probleem gehad, dat mn brommer heel erg sputterde, nu heb k heel wat sproeiers geprobeerd, en met 82 liep ie ut beste.
Heb mun rollen laatst vervangen en k zag dat er wat olie aan de binnenkant van ut carter zat.
Als mn brommer warm was starte ie goed, maar smorgen kon k wel ff kicken.
Na een tijdje rijden reed ie niet meer, alleen maar sputteren, toen heb k een andere bougie geprobeerd (ngk 9) en toen ging ie wel lekker (wel elektrode afstand op 0.3mm, anders liep ie niet).
Tot gister, toen reed ik een tijdje lang top, en toen k gas terug nam, en weer gas bij wou geven, viel ie ff weg (allemaal gesputter).
Vandaag reed ik, en toen hoorde ik ook ploffen, en toen viel ie uit. Sinds dien krijg ik um niet meer aan, alleen als k um aan gekicked krijg, blijft ie 5 sec. stationair lopen en dan valt ie weer uit. Als k gas geef valt ie ook uit. Een vriend zei me, dat het de keering(en) wel eens konden zijn, ook omdat er olie in mn carter zat. Kan het ook zijn, dat mn cilinder is vast gelopen (ik hoop ut tog niet:eek: )? Alvast bedankt....
Mn setup is trouwens:
DR70, beta uitlaat, 17.5 @ Sonic
 
Advertisement - register to remove this

ik weet niet of een sonic een vacuum aansluiting heeft'zo wel dan moet je ff kijku of je bougie nat is zo niet dan is je kering eruit want dat zuigt hij geen bezine aanwant hij haalt zijn vacuum uit zijn carter en heb dat ook eens gehad. geen benzine end an oorzaak zoeken dat was toen de kering dus als je bougie nat wordt moet je bij de ontsteking gaan kijken.
 
Jah k zal eens kijken als mn bougie nat wordt en dat sochtends starten van simjoc heb k ook... (alleen wel meer als 10X door gaar kickstart rondsel :S) Elektrisch gaat ie ook moelijker aan als kicken, als ie warm is 1 X kicken, maar 5 sec elektrisch of zow..
Ow jah, sonic heeft wel een vacuum jah
Hoe kan k trouwens kijken als mn bougie kop en kabel goed zijn? Bougie is iig wel goed, net nieuw
 
Originally posted by aqid
Jah bougie is wel btje nat. Mn neef zei dat ut mss aan ut menbraam kon liggen? Zou dat kunnen? Of iemand nog een ander idee?
Ja, dat zou ook goed kunnen, je moet ff kijken of die klepjes nog goed afsluiten. Meestal als deze kapot zijn start hij helemaal niet, maar als ze "slecht" afsluiten wel
 
Vandaag membraam+spruitstuk+carb eraf gehaald en helemaal schoon gemaakt. Klepjes sluiten helemaal af, maar hij start nog steeds niet. Bougie wordt na een tijdje kicken aardig nat, dus hij krijg wel benzine, iemand nog een idee wat het kan zijn?
 
voo de zekerheid eerst nwe bougie proberen, zoniet kan het aan je gehele onsteking liggen. Dus een voor een ff uitsluiten bougiedop, kabel bobine, stekkerverbindingen, cdi enz.
 
ik had je zo wel kunnen wertellen dat het je membraan niet is want dan word je bougie niet nat als je membraam kapot is. maar goed hoe doet je bougie het als je hem op hem op eht frame ofzo houd en dan kick? hoe vonkt hij? wat voor sproeier zit er in ?
 
sproeier = 82 (staat boven), heb ook een andere bougie geprobeerd, lukte ook niet. Ik zal nog ff kijken als hij wel vonkt tegen het frame. Ik denk het haast wel, want soms loopt ie heel ff stationair, 1sec of zow.
 
Heb ff gekeken, maar bougie vonkt als k um tegen ut frame houd en dan kick.
Als k kick (als ie dr in zit) wordt ie wel nat, maar wil ie niet lopen :mad: Soms hoor je ff een prutteltje van 1 sec. maar das ook egt alles.
Afstelling kan ut niet zijn, want met deze afstelling heeft ie een week zonder problemen gelopen (op het smorgens starten na dan).
Zouden het dan tog de keerring zijn? Iemand een how totje keerringen vervangen? :)
Of zou ut mn cilinder zijn, k heb nl geen warmte meter, maar k reed niet lang dus die zou tog niet zo maar warm kunnen lopen? Vastnaaier wast iig niet, viel meer gewoon uit. Iemand anders nog een idee?!
 
Back
Top