Kawasaki KDX 125 Sm

Status
Not open for further replies.

GT-Racing

Well-Known Member
Hier mijn nieuwe project:
Geschiedenis:

eerst heel even aerox gehad maar deze bleek krom te staan dus terug gedaan naar de verkoper

Hierna heb ik een aprilia sr Ditech gekocht en hier heb ik 2 jaar mee rond gereden op straat

Toen ik dit beuh was heb ik een sr bijgekocht en er een project van gemaakt met als eindresultaat 19 pk en vrij lekker uitzicht
ik heb zeer veel uit dit project geleerd

hier enkele foto's ervan:
Zo kocht ik hem:
img0085yp5.jpg


img0084jb0.jpg


Zo is hij geworden:
img4124qv9.jpg


img4131hr2.jpg


img0632co5.jpg


Dit wordt mijn nieuwe project:

Kawasaki KDX 125 Sm 2takt

Ik heb deze gekocht voor 1950 euro en hij is in principe vrij goed in orde maar hij ziet er niet super uit. Ik heb deze gekocht met als bedoeling met autorijbewijs te kunnen rijden

Hetgeen wat ik er mee van plan ben:

Motorisch:
-Andere luchtfilter
-Mschn komt er een grotere carb maar zal nog tijdje duren
Voor de rest zal hij motorisch blijven zoals ik hem heb gekocht:
Alles origineel buiten uitlaat
-uitlaat is een Race uitlaat van Rino

Optisch is er nog veel werk aan de winkel:
-Koplamp word vervangen door een aangepast ktm nummerbord met spotjes in
-Velgen worden zwart gespoten of gecoat
-Spaken worden proper opgepoetst (zijn chroom)
-Naven worden zwart of goud gespoten (Hier ben ik nog niet zeker van (goud spuiten lijkt mij niet ideaal en zwart heb ik geen idee van of dit mooi is + je kan er zeer moeilijk aan om te schuren en wil de velgen niet compleet uit elkaar halen))
-Nummerplaathouder en achterlicht worden verandert
-Kader word zwart gespoten
-zwart stuur
-toerenteller + snelheidsmeter worden vervangen door een sigma fietscomputer
-Pinkers installeren (omdat ik dit gewoon veiliger vind als je tussen da auto's rijd)
-Complete moto stylen met stickers
-Voorspatbord bijwerken(frezen tot een sm style spatbord) of een sm voorspatbordje kopen

Hier enkele foto's van hoe ik hem heb gekocht:

kdx125supermotard200100nn0.jpg

kdx125supermotard200100mw8.jpg

kdx125supermotard200100zs7.jpg

kdx125supermotard200100fs1.jpg

kdx125supermotard200100my9.jpg


En een kameraad heeft al een photoshopje gemaakt hoe hij er kan komen uitzien (het groen op de voorkap die wit is op de eerste foto's zal wit blijven):

kdxkevin01gcopyew4.jpg

dsc01212qa1.jpg


Hetgeen wat ik al gedaan heb is:

Begonnen met schuren van de handkapjes (deze worden zwart)

Achtervelg remschijf en tandwiel gedemonteerd en al opgepoetst, deze is nu mooi chroom geworden dus ze waren iig zeer vuil want ik d8 dat ze mat grijs gespoten waren)

Zodra ik terug plaats heb thuis in het magazijn (normaal binnen de 14 dagen) word deze moto compleet gedemonteerd en word alles gecleand en in orde gebr8

Nu moet ik nog materiaal gaan halen om te schuren/spuiten
Ik moet nog paar spullen bestellen (ktm nummerbordje, stickers, ...)

Dit project zou half september klaar moeten zijn omdat ik vanaf dan er mee mag rijden (2 jaar autorijbewijs)

Laat maar weten wat je er van denkt
 
Advertisement - register to remove this

Belgie fzo?

Raar kenteken iig

Maar word zeker wat, beloofd veel goeds :) Ben benieuwd ;)
 
Bedoeld hij zeker dat hij onder bepaald KW zit odat hij onder autorijbewijs valt :)


Is een wetgeving in België
als je minder dan 11kw en minder dan 125cc hebt mag je er met autorijbewijs op rijden

Hij is volgens mij wel stuk meer dan 11kw maar zolang hij op papier 11kw heeft maakt dat niet uit (er is geen motorkeuring in België)

Bedankt voor de reactie's

En nog een vraagje: Is het nodig om primer te spuiten op metaal (bv chromen velgen die geschuurt zijn)?
 
Last edited:
Leuk ding :).

ivm het spuiten: blank metaal moet ALTIJD grondlak op.
ivm de naven: het mooiste gaat zijn als je ze goud laat annodiseren (kost mss wel wat maar dan hebt ge wel wa :)).

Veel suc6 ermee, ga hem zeker volgen.

Grtz Hans
 
Beste, als je de faq hebt doorgelezen zal je begrijpen dat dit niet echt project waardig is.
Uiteraard is dit een keer wat anders dan een scooter (wat speciaal is), maar de (lichte) optische plannen (gezien de huidige staat van de motor) zijn niet genoeg om hiervoor een project page te starten.

Om het even heel simpel uit te leggen...
Als je een wrak van een motor opknapt tot een prachtig plaatje is het intressant om te volgen.
Als je een mooie motor wat op vrolijkt met bv een kleurtje, wat kapjes en wat poetswerk, is het niet iets wat wij (crew) in het project gedeelte willen zien.

Alvast bedankt voor je begrip :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top