Kawasaki AR50 ervaringen ?

Status
Not open for further replies.
Ik had vroeger een origineel 80 blok, ding reed echt zalig, heb er zelf nog wat spullen voor gemaakt, andere uitlaten, zelf's eens een cilinder maar cilinder is niets geworden, ik had hem overgekocht van jongen van 14 die er niet kon aan werken, alles had ik vervangen, hij reed met gemak 115 en meer echte km/u, nu staat hij gewoon stil, hij is veel te mooi om met te rijden + dat je er ook niet veel vind met een origineel 80blok. mischien word hij binnenkort wel verkocht aan een verzamelaar die een heel goede prijs betaald. als ik foto's vind post ik ze.
 
Tijd om weer eens een topic te kicken.

kawa AR, origineel vrij snel, veel spul voor pas te maken.
om te bouwen naar 12 volt. 2dehands is er ook vrij veel voor te krijgen (ken je adressen, hou veilingsites in de gaten, koop een slopert of twee op, en je bent komende tijd zoet)

nadelig zijn de unitrack vering, welke vaak gaar is (bussen uigelubberd en veer gebroken), en de kabelboom, welke bij het balhoofd vaak draadbreuk oplevert.

de 6bak is oerdegelijk, vastloper? vaak zat nog tig km's mee op door kunnen rijden :)

ori 80 erop is het mooist (icm 4plaatskoppeling, welke nergens te vinden is)
de imi 90 (100 van 50cc) presteert lekker, gigaveel koppel, snelheid wat minder. Tis een imitatie, verwacht er niet al te veel van. (Kan met een 80kop)
Het mooiste is als je je handen aan een Autisa93 kan krijgen.
zoek er zelf nog steeds eentje :p.
getuned en wel icm opmaatpijpje en 21mm en 4plaats zouden deze een snelheid van een slordige 98mph/160kmu neer moeten kunnen zetten. (zwaar tjoent dus)

een btje autisa (met goeie pijp) moet je wel op de 120 neerzetten.

je kunt ze zwaar verbouwen, de bochten in smijten, wouten weten 9 van de 10keer niet wat het is omdat ze vrij zeldzaam zijn.

hier wa fotos van mijn ratkawa (een voorbeeld van wat je ervan kunt maken)
featuring dubbelschijf @ mbxvelgen enzo....

[ir]http://img78.imageshack.us/img78/923/bm2k52042520medium0fy.jpg[/ir]
(omgelaste AF1 uitlaat)

[ir]http://img24.imageshack.us/img24/7269/bm2k52047620medium2yc.jpg[/ir]
hoe die er nu ongeveer bij staat.
 
de kawa AR50 is zeker een zeer goed brommer.
zeer slijtvast, en een goed wegliging.
een 6-bak wat ook wel lekker is.
en gaat zelden kapot.

naar mijn mening is een AR50 beter als een MB5(die ik heb)
 
Ik heb mijn Kawa AR50 nu 2 maand maar hij ligt al helemaal uit elkaar want alles dat elektrisch was is kapot en ik wou hem ook graag herspuiten.
Kan er mij iemand helpen door alles wat je weet over AR50 zoals stroomschema, exploided views,... of goede raad door te mailen naar dries_caekebeke@hotmail.com
Ik zou je echt heel dankbaar zijn want op het internet is heel weinig te vinden.
 
buurjongen van mij heeft zo'n ding...
gisteren het blok opn gegooid...en ik moet zeggen, na al die tijd ziet het er nog uitmuntend uit allemaal!

het zijn zekers wel leuke brommerts, best wel zeldzaam en is nog best wel wat voor te krijgen.

zijn plan is iig om de kawa een complete revisie te geven, zowel motorisch als uiterlijk...

als ik de kans zie, zal ik ff wat fotowtjes schieten...:)
 
jay, ik word altijd blij als ik deze dingen zie. ik heb nu een MB maar t hok heeft geen kenteken maar wel 70cc en ik geen tijd om m om te bouwen en te keuren, dus verpats ik m weer. ik kan nu een ander MBtje krijgen tegen een goede prijs, maar ik heb ook een AR gezien die iets duurder is maar in uitstekende staat. technisch gezien zijn t ook veel betere brommers dan die Honda'a: 6-bak, monoshock, 12V ipv moeilijk te krijgen 6V ellende, plus een uiterlijk waar ik op kick. en je kan er zomaar 100cc opgooien, en MBX wielen. en onbegrensd gaat die bak uit 19zoveelentachtig ineens 80. echt geweldig, de wonderen zijn de wereld niet uit. t enige nadeel is idd dat er weinig voor te vinden is, maar ik weet dat met aanpassingen er veel MB/MT onderdelen op passen, en daar vind je er genoeg van, niet? zeldzaam ding. Ik hou er van.

ojah, een vriend van me had er een, hij heeft de imi 100 stage 3 laten tjoenen, zomaar een echte mikuni 24mm racing vlakschuif (voor Honda MB) voor een prikkie overgekocht, en nu gaat er een HPItje in en een opmaat pijpie eronder... gruwelijk gewoon... hoe slijtvast is dat ding alleen bij zulke setups?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top