katana metrakit 70cc

stefan1992

MANIC MECHANIC
hey mensen, ik heb net mn nieuwe speeltje opgehaald, een suzuki katana met een 70cc metrakit en aangepaste dopler s2 uitlaat...

hij heeft een jaar stilgestaan bij de vorige eigenaar, en nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen om hem zonder al te veel gedoe te kunnen starten... en mss een stomme vraag, maar kan ik een scooter starten zonder accu? of leeg moet ik eigenlijk zeggen ;)

Advertisement - register to remove this

dit kan zonder accu of met lege accu gewoon lopen.

is het een AC of LC?

waarschijnlijk zul je de carburateur moeten schoonmaken om hem weer te starten , maar kan ook zijn dat de benzine al slecht is..

ligt eraan wat bedoeld word met ac of lc...
hij zei zelf al dat de benzine vervangen moet worden zowiezo, maar ik dacht zelf meer aan ff het opendraaien van de cilinder en eerst zo een beetje te smeren alvorens hem weer te starten... maar dit is dus niet nodig?

losmaken en in bakje benzine leggen.

Hoe bedoel je :ligt eraan wat bedoeld word met ac of lc...

Als jij een radiator er aan hebt hangen, of een cilinder met koelvloeistof slagen aan, dan heb je Liquid cooled, als je ribben over je cilinder hebt lopen, dan heb je een luchtgekoelde.

alleen de sproeiers en kanaaltjes doorblazen met een blaaspistool , in benzine leggen heeft weinig/geen nut..

dat is leuk voor de buitenkant , de binnenkant zit altijd al benzine in ;)

okay dus kort samen gevat...
carb er ff af draaien, sproeier losdraaien en schoonblazen en zo ook de kanalen...
ik maak de carb zowiezo ff schoon met wasbenzine en een tandenborstel aangezien er nogal wat corosie op zit... zelfde met het blok zelf, deze schuur ik ligtelijk op en denk hem ook een standaard kleurtje te geven, ziet ook wat netter uit voor als ik hem weer verkoop... maar aan het blok hoef ik verder nix te doen om hem weer veilig te starten?..

Ja zorgen dat niets van die corrosie die je wegpoetst in het blok komt! Ook bij het demonteren van de carb als overal zand zit vastgeplakt, let er extreem goed op dat er niets van in je blok terecht komt. Dat is funest namelijk.

Verder idd even de kanaaltjes doorblazen en de sproeiers (allemaal).

Back