Kappenset speedfight 3

Frank1003

New Member
Ik ben bezig met het opknappen van een speedfight 3 voor mijn zoon. Dit gaat allemaal prima het is een complete revisie en ik vind het leuk om te doen. Nu hij bijna klaar is loop ik tegen het probleem aan dat Ik kan nergens kappensets kan vinden voor de SF3. Wel voor de 2 en 4. Heel gek eigenlijk.

- Weet iemand een adres voor een kappenset voor de SF3?
- Is het mogelijk om de kappen van de SF4 te monteren op de SF3?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Misschien hier eens kijken?
Zijn geen kappensets maar losse delen.


 
Nee, dat klopt maar dat is origineel. Als je elke kap los en origineel moet kopen ben je een fortuin kwijt. Er zijn veel sets voor de 2 en 4 in imitatie voor rond de 320€ maar helemaal niets voor de SF3.
 
Is volgens mij alleen origineel van te krijgen.. Ja ik weet dat het duur is, ik zal er ook zelf eraan moeten geloven.

Denk dat ik dan ongeveer 600 euro kwijt ben.

Ik geef dat persoonlijk liever wel uit, dan dat ik de zooi van een ander moet overkopen. Krassen krijg je er altijd gratis erbij.

Speedfight 3 is opzicht al een dure scooter om te onderhouden.. Daarom zie je er ook vele op marktplaats staan. Doen hem dan weg en kiezen voor wat anders.
 
Is volgens mij alleen origineel van te krijgen.. Ja ik weet dat het duur is, ik zal er ook zelf eraan moeten geloven.

Denk dat ik dan ongeveer 600 euro kwijt ben.

Ik geef dat persoonlijk liever wel uit, dan dat ik de zooi van een ander moet overkopen. Krassen krijg je er altijd gratis erbij.

Speedfight 3 is opzicht al een dure scooter om te onderhouden.. Daarom zie je er ook vele op marktplaats staan. Doen hem dan weg en kiezen voor wat anders.
Ik snap werkelijk niet wat daar de reden van is. Ik speur elke avond internet af en kan voor de4 2 en 4 zoveel kopen als ik wil. Een merk als DMP heeft ook niets. Ik blijf zoeken, mocht jij iets tegenkomen dan hoor ik dat graag.

Ik volg jouw verslag al een tijdje. Hartstikke leuk om het te lezen en ik heb ook wat info over boutjes van je overgenomen :)
 
Ga persoonlijk liever voor origineel. Gewoon omdat ik met zekerheid de kwaliteit krijg die ik verwacht te krijgen..
{ben dan wel iemand die normaal / netjes met ze spullen omgaat}

Als je str8 of DMP kappen koopt weet je nooit van te voren hoe dun deze zijn en van welk materiaal deze gemaakt zijn.

Ik weet dat het aan de prijs is, maar een brommobiel onderhouden is ook niet goedkoop. Plus er zijn nog wel andere voertuigen waar je 100derden aan euros kost om iets gedaan te krijgen.
 
Ga persoonlijk liever voor origineel. Gewoon omdat ik met zekerheid de kwaliteit krijg die ik verwacht te krijgen..
{ben dan wel iemand die normaal / netjes met ze spullen omgaat}

Als je str8 of DMP kappen koopt weet je nooit van te voren hoe dun deze zijn en van welk materiaal deze gemaakt zijn.

Ik weet dat het aan de prijs is, maar een brommobiel onderhouden is ook niet goedkoop. Plus er zijn nog wel andere voertuigen waar je 100derden aan euros kost om iets gedaan te krijgen.
Ik denk er net zo over en ben altijd zuinig op mijn spullen (vooral mijn auto) maar van een jongen die net 16 is moet je dat maar afwachten. Mocht je een leverancier tegenomen die een goede prijs heeft hou ik me aanbevolen. Mocht ik jou kunnen helpen dan hoor ik het wel.
Post automatically merged:


Zo ver ben ik :)

IMG_3270.jpg

IMG_3271.jpg
 
Last edited:
Ben je die van jou ook opnieuw aan het opbouwen? Zie er namelijk best wel wat verse nieuwe delen erop zitten.

Mijn scooter hoop ik volgend jaar op te gaan bouwen als het weer warmer weer word eind Maart / begin April.

Welke carburateur heb jij er onder zitten, weet je wellicht of daar andere sproeiers voor zijn?

Misschien leuk als je ook een pagina maakt op dit forum om je progressie te volgen.
 
Ja ik vervang alles wat corrosie en/of slijtage heeft. Zaken die op te knappen zijn zoals stuurschakelaars knap ik als het mogelijk is weer op. De carburateur is een Dellorto PHVA 17.5 mm. Ik weet niet of dat origineel is en het sproeier gedeelte wat ik ook nog weinig van. Dat komt pas als hij weer loopt. Toen ik hem ophaalde liep hij bijna 80 dat is niet de bedoeling. Vario en uitlaat zijn al weer origineel gemaakt.

Ik zal proberen af en toe een voortgang te plaatsen. Ik ben afhankelijk van het weekend dus verwacht er niet te veel van ;-)
 
Ja ik vervang alles wat corrosie en/of slijtage heeft. Zaken die op te knappen zijn zoals stuurschakelaars knap ik als het mogelijk is weer op. De carburateur is een Dellorto PHVA 17.5 mm. Ik weet niet of dat origineel is en het sproeier gedeelte wat ik ook nog weinig van. Dat komt pas als hij weer loopt. Toen ik hem ophaalde liep hij bijna 80 dat is niet de bedoeling. Vario en uitlaat zijn al weer origineel gemaakt.

Ik zal proberen af en toe een voortgang te plaatsen. Ik ben afhankelijk van het weekend dus verwacht er niet te veel van ;-)
Is niet de originele carburateur. Normaal zit er een Gurtner 12mm op.
 
Ja ik vervang alles wat corrosie en/of slijtage heeft. Zaken die op te knappen zijn zoals stuurschakelaars knap ik als het mogelijk is weer op. De carburateur is een Dellorto PHVA 17.5 mm. Ik weet niet of dat origineel is en het sproeier gedeelte wat ik ook nog weinig van. Dat komt pas als hij weer loopt. Toen ik hem ophaalde liep hij bijna 80 dat is niet de bedoeling. Vario en uitlaat zijn al weer origineel gemaakt.

Ik zal proberen af en toe een voortgang te plaatsen. Ik ben afhankelijk van het weekend dus verwacht er niet te veel van ;-)

PHVA zit origineel alleen op het originele peugeot blok dat onder de Peugeot ludix zit.. Waarschijnlijk ook nog onder jetforce.
Maar bij Jetforce is er volgens mij ook nog een gurtner gebruikt met insteek.
Post automatically merged:

Is niet de originele carburateur. Normaal zit er een Gurtner 12mm op.

Nope. Origineel voor deze scooter is Teikei. PZ 12 502 voor AC en PZ 15 502 voor LC.
 
Last edited:
PHVA zit origineel alleen op het originele peugeot blok dat onder de Peugeot ludix zit.. Waarschijnlijk ook nog onder jetforce.
Maar bij Jetforce is er volgens mij ook nog een gurtner gebruikt met insteek.
Post automatically merged:



Nope. Origineel voor deze scooter is Teikei. PZ 12 502 voor AC en PZ 15 502 voor LC.
Oh dat wist ik niet! had zelf een ludix dus dacht dat dat gewoon hetzelfde was. Bij mijn ludix zat er wel gewoon een gurtner in
 
Oh dat wist ik niet! had zelf een ludix dus dacht dat dat gewoon hetzelfde was. Bij mijn ludix zat er wel gewoon een gurtner in
Dan heb je vast een later model ludix.. Op het moment dat de jetforce c-tech ook al op de markt was. En dus rond die tijd de scooter is geproduceerd.

Aziatische landen gebruiken niet zo snel westernse onderdelen lijkt het. Want Teikei komt uit Japan en Langfang uit China.

Terwijl Ludix en Jetforce nog in westernse landen is gemaakt. (geen idee welk land precies) (je zou denken wellicht Frankrijk). Maar het kan ook al dat toen men onder leiding van Peugeot deze in begin fase al in China zijn geproduceerd. En later moest het allemaal goedkoper geproduceerd worden vandaar men meer in China is gaan maken en Piaggio in Vietnam.
 
Back
Top