brandon079

New Member
Goedenavond
ik ben bezig met het opknappen van mijn yamaha jog r, nu heb ik alles overgespoten en is alles netjes, maar zijn er tog nog punten waar ik niet tevreden over ben, zoals de plastic kappen.. die zitten vol met beschadigingen, nu luid mijn vraag, hoe en met wat kan ik die het beste weer mooi krijgen?

thanks alvast
 

Attachments

  • 16579980863491888399535942358268.jpg
    16579980863491888399535942358268.jpg
    244 KB · Views: 24
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Goedkoopste is denk ik over spuiten met bumper zwarte spray... Maar die beschadigingen blijf je zien.

Ook de kleur krijg je niet zo goed. Heb wel eens van dat dashboard spray gebruikt.. Blijf eventjes goed, en daarna is het weer bij af..

Beste manier is toch om het plaatwerk te vervangen.. (alleen wel duur)

Je zou het eens met een verfbrander kunnen proberen om de kappen iets beter te krijgen.. Maar geen garantie dat dit lukt.


Bij mijn kisbee zijn de voeten plank en beenschild ook helemaal wittig uitgeslagen.. volgens mij zijn deze kappen nog van de scooter wanneer deze uit de fabriek is gekomen (datum is uit het jaar 2011 een goede 11 jaar geleden) dus een keer nieuwe beplating erop zetten mag dan ook wel een keer gebeuren.
 
Goedkoopste is denk ik over spuiten met bumper zwarte spray... Maar die beschadigingen blijf je zien.

Ook de kleur krijg je niet zo goed. Heb wel eens van dat dashboard spray gebruikt.. Blijf eventjes goed, en daarna is het weer bij af..

Beste manier is toch om het plaatwerk te vervangen.. (alleen wel duur)

Je zou het eens met een verfbrander kunnen proberen om de kappen iets beter te krijgen.. Maar geen garantie dat dit lukt.
Bedankt voor je reactie
inderdaad dashboard spray heb ik ook geprobeerd, heeft geholpe voor 5 minuten daarna was het weer zoals het was helaas.

Dan ga ik tog maar is bumperspray zwart proberen, kijken of het iniedergeval een beetje opknapt, en zoniet dan de verfbrander..
dankjewel voor de tips!
 
Dat plastic wordt korrelig, dus voordat alles verzadigd is moet je toch al een paar keren behandelen.
Want je zegt zelf dat de cockpitspray na een paar dager weer verdwenen is, dit is gewoon opgezogen door de poreuze oppervlakte structuur van het verweerde plastic.
Een warmtebehandeling van de oppervlakte, zoals @eurokit reeds voorstelde, kan helpen de poreuze structuur enigsinds te sluiten.
 
Dat plastic wordt korrelig, dus voordat alles verzadigd is moet je toch al een paar keren behandelen.
Want je zegt zelf dat de cockpitspray na een paar dager weer verdwenen is, dit is gewoon opgezogen door de poreuze oppervlakte structuur van het verweerde plastic.
Een warmtebehandeling van de oppervlakte, zoals @eurokit reeds voorstelde, kan helpen de poreuze structuur enigsinds te sluiten.
Oke bedankt dan zal ik tog dat moeten gaan proberen
 
De verfbrander zorgt ervoor dat materiaal bros word.
Insmeren met olie geeft de originele kleur weer terug. Ik gebruik hier oude 2 takt olie voor welke ik met een kwast aanbreng.
Een dunne laag want anders verzadigd het teveel en gaat het druipen.

Je zult versteld staan van het resultaat.

Diepe krassen kan je niet zo heel veel mee. Ja, eventueel plastic lassen en schuren. Minder diepe krassen kan je opschuren. Dat doe je voor dat de olie erover heen gaat.
Zelf schuur ik niet. Je blijft het vaak toch wat zien en om elk plekje na te gaan en steeds met een hogere korrel te schuren is mij te veel werk.
 
De verfbrander zorgt ervoor dat materiaal bros word.
Insmeren met olie geeft de originele kleur weer terug. Ik gebruik hier oude 2 takt olie voor welke ik met een kwast aanbreng.
Een dunne laag want anders verzadigd het teveel en gaat het druipen.

Je zult versteld staan van het resultaat.

Diepe krassen kan je niet zo heel veel mee. Ja, eventueel plastic lassen en schuren. Minder diepe krassen kan je opschuren. Dat doe je voor dat de olie erover heen gaat.
Zelf schuur ik niet. Je blijft het vaak toch wat zien en om elk plekje na te gaan en steeds met een hogere korrel te schuren is mij te veel werk.
Dat is zeker een goeie, dan ga ik tog als eerste dat proberen aangezien olie een ding is wat je standaard heb liggen natuurlijk, aangezien ik tog nog bezig ben met de rest van de kappen etc kunnen deze er ook wel bij. liever dat ik wat moeite ervoor geprobeerd heb als dat ik het zo laat, is geen gezicht zo haha. Thanks !
 
Bijna alle soorten olie werken. Lekker dikke laag en een dag ofz later de overtollige olie wegvegen.
Ik gebruik hier wd-40 voor. Maar zoals je ziet werkt vanalles
 
Back
Top