Kappen Stralen!??

firevos f15

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik wil mijn kappen laten spuiten. Ik ben naar zo`n spuiterij gegaan. ( daar heb ik overigens ook mijn velgen wit laten coaten en stralen voor 17,50 per velg en het resultaat is perfect )maar daar stelden ze voor om mijn kappen te laten stralen...!! kan dit??? of gaat dat er te ruw aan toe en maak je gelijk "kuilen" in je kappen?

thanxx alvast!

Advertisement - register to remove this

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=25128&page=8&pp=30

scroll naar het einde van die pagina en kijk wat de webmaster scootparts zegt!!
dit is wat er staat:

"Kastelein Autoschade in Olst. Erg goed en goedkoop. Vraagt 100,- euro voor kappen spuiten als je zelf schuurt. Kan ook stralen! Gewoon ff langsgaan met je scoot of spullen en prijsopgave laten maken. Postorder kan ook. www.kastelein-autoschade.nl"

KAN OOK STRALEN!!! staat er dus......maar het kan dus niet????of is er iemand die zegt dat het wel kan??

firevos f15 said:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=25128&page=8&pp=30

scroll naar het einde van die pagina en kijk wat de webmaster scootparts zegt!!
dit is wat er staat:

"Kastelein Autoschade in Olst. Erg goed en goedkoop. Vraagt 100,- euro voor kappen spuiten als je zelf schuurt. Kan ook stralen! Gewoon ff langsgaan met je scoot of spullen en prijsopgave laten maken. Postorder kan ook. www.kastelein-autoschade.nl"

KAN OOK STRALEN!!! staat er dus......maar het kan dus niet????of is er iemand die zegt dat het wel kan??

duh hij bedoelt dat ie ook velgen enzo kan stralen

Er staat toch ook niet bij dat hij kappen kan stralen:P Die vent kan gewoon metaal stralen..
Kappen kunnen misschien wel gestraald worden op 1 of andere manier maar ik heb er nog nooit van gehoord..

mja lijkt mij da da wel kan... gewoon van verder af, minder druk, etc, heb er zelf geen ervaring mee, maar da denk ik zo maar...

probeer het gewoon met 1 kap, gaat da fout haal je daar gewoon een nieuwe voor...

zou wel ideaal zijn, ivm (mogelijk) reageren van nieuwe verf met oude verflagen

Het zit zo: kappen stralen is wel degelijk mogelijk.
bij zandstralen gebruiken ze dus zand.
je heb ook nog een andere soort stralen,
je kan ook met plastic korrels stralen, dat is veel minder agressief en kan dus veel beter toegepast worden op bijv. kappen.
er is er dacht ik nog 1 maar dat weet ik niet meer...
( jah ik kijk oowk soms discovery channel :P)

Greetz renedis

een vriend van me straalt ook zen kappen en dat is hem goed gelukt (hij berijkte het zelfde resultaat als schuren maar dan in een veel kortere tijd). maar hij straalt dan wel op een zeer lage druk. het is dus mogelijk. ik kga hem nog eens precies vragen op hoeveel druk hij straalt. ik post het dan wel effe

Ok guys, ik zal mijn kappen vrijdag ofzow ff naar ze toe brengen. Ik heb trouwens van ze gehoord dat ze met 3 bar stralen. Ze hebben ook veel ervaring met fijne kunststof autoonderdelen en die stralen en spuiten ze dus ook gewoon..... GEEN PROBLEEM!! zeiden ze. Dus ik zal ze brengen en ik zal wel ff posten wat er van geworden is. Reken er wel op dat dat minstens een week duurt....beetje langzaam daarzo, maar het gebeurt goed en zeer goedkoop!! velgen stralen, primer en wit coaten kostte 17,50 euro per velg. Als ik kijk naar het topic over coaters en spuiters enzo is dit zeer goedkoop. en het resultaat mag er zijn!!! prijs van mijn kappen stralen..en spuiten zal ik ook wel ff posten.

bedankt voor alle reacties!

greetzz

stralen kan gewoon, doen we ook bij ons op de garage. met plasticke delen van een auto. enkel wordt het bij ons niet overgspoten is alleen maar om ernsitge vuil, die met de jaren ophoopt er snel af te krijgen. zoveel zal er niet van je kappen afgaan als je het met beleid en met de juiste spullen doet. weet wel dat het nogal grof blijft, waardoor je toch zal moeten gaan schuren. maar dit is altijd minder dan als je alles moet gaan schuren.

maarja op je antwoord of het kan. JAH Dus
:)

eerst primer en dan coaten... worden ze dan niet gewoon gespoten? om te coaten gaat die poeder gewoon mbv statische electriciteit op de (blank gestraalde) velg en dan de oven in... voordeel is dat poedercoaten veel steviger is dan gewoon spuiten

Back