Kappen spuiten, spuit pistool of spuitbussen?

Mdj004

Polini race vonkjes.
Goedemiddag, ik ben van plan de kappen van mijn aerox spuiten (metallic rood of blauw). Kan ik dit het beste doen met een verfpistool of krijg ik hetzelfde resultaat met spuitbussen. Ik gebruik in ieder geval primer en blanke lak, Mijn vraag is nu of er veel verschil zit tussen de resultaten van een verfpistool en spuitbussen? Spuitbussen zijn natuurlijk makkelijker, dus als het verschil in resultaat minimaal is gebruik ik die gewoon.
bvd:)
 
Advertisement - register to remove this

Spuitpistool krijg je mooier resultaat en is het vaak een 2k lak waardoor deze harder en krasvaster is.

Met een spuitbus kan je ook een mooi resultaat krijgen, zeker met de motip colourmatic maar deze zijn al gauw 15 euro per bus.

Het ligt eraan met beide hoe goed je kan spuiten, voorbereiding, instellen spuitpistool enz. Het ligt er ook aan wat voor resultaat je wilt bereiken
 
Spuitpistool krijg je mooier resultaat en is het vaak een 2k lak waardoor deze harder en krasvaster is.

Met een spuitbus kan je ook een mooi resultaat krijgen, zeker met de motip colourmatic maar deze zijn al gauw 15 euro per bus.

Het ligt eraan met beide hoe goed je kan spuiten, voorbereiding, instellen spuitpistool enz. Het ligt er ook aan wat voor resultaat je wilt bereiken
Bedankt voor je reactie, ik heb nagenoeg geen ervaring met een spuit pistool maar wel redelijk wat met de bussen, het enige waarom ik de spuitbussen niet zou gebruiken is omdat ze soms wat matter uitkomen dan ik zou willen. Heb je enig idee hoe dat bij de motip bussen zit?
 
Ik weet niet waar jullie wonen maar, bij mij in de buurt (Nijmegen) is er een autolakkenshop die elke kleur mengt en het in een spuitbus stopt.
Je kan ook 2K blanke lak in een spuitbus latten pompen door hem. Ik heb het gebruikt om mijn motor te spuiten. Ik moet je zeggen dat het resultaat niet verkeerd is.
 

Attachments

  • Kappen_TDM850.jpg
    Kappen_TDM850.jpg
    156 KB · Views: 10
  • kont_TDM850.jpg
    kont_TDM850.jpg
    144.2 KB · Views: 10
  • Spadbord_TDM850.jpg
    Spadbord_TDM850.jpg
    145.3 KB · Views: 9
  • Tank_TDM850.jpg
    Tank_TDM850.jpg
    99.2 KB · Views: 10
  • TDM850.jpg
    TDM850.jpg
    250.9 KB · Views: 11
Last edited:
Ik weet waar jullie wonen maar, bij mij in de buurt (Nijmegen) is er een autolakkenshop die elke kleur mengt en het in een spuitbus stopt.
Je kan ook 2K blanke lak in een spuitbus latten pompen door hem. Ik heb het gebruikt om mijn motor te spuiten. Ik moet je zeggen dat het resultaat niet verkeerd is.
Dat ziet er inderdaad goed uit, ik heb mij laten vertellen dat motip bussen ook goed zijn en wil graag de kleur violet gebruiken. Het enige wat ik me nog afvraag is aangezien het een donkere kleur is of ik dan beter een witte of zwarte primer kan gebruiken?
 

Attachments

  • BCD00491-6AC5-46F4-B9EC-C59629DB3B1D.jpeg
    BCD00491-6AC5-46F4-B9EC-C59629DB3B1D.jpeg
    33.2 KB · Views: 9
Back
Top