Kappen scooter spuiten welke korrel nu eigenlijk??

JDS

Well-Known Member
ik ga mijn scooter spuiten in het mat zwart.
Nu wat ga ik aanschaffen:
-kunststofprimer motip 2 x
-mat zwart acryl motip ? x
-ontvetter spray 1x
-papier plakband 1 x
-schuurpapier korrel ????
Nu dit is mijn probleem een beetje, ik lees hier op internet van mensen die van korrel 240 tot 1000? gaan. nu ben ik niet van plan om heel de doe het zelf leeg te kopen van schurrpapier dus welke korrel heb ik eigenlijk enkel nodig? de kappen hebbn geen diepe krassen, enkel wat licht gebruiksporen dus plamuren zal niet hoeven. Ik hoor et graag
 
Advertisement - register to remove this

Voorbewerken / schuren met Korrel 320, dan Korrel 600 , Waterproof ( 3M).
Zwart is een kleur waar je elk krasje in ziet , kassen e.d na de kunststofprimer FF in de Filler spuiten.
 
En na 1ste laag primer, nog eens schuren met korrel? En daarna nog is ontvetten en direct spuiten met kleur? of 2 lagen primer erop?
 
Schuren met 320
Kunststof Primer
Schuren 320
In de Filler spuiten
Schuren 320
Primer
Uitschuren met 600
Spuiten in de lak.
 
ok duidelijk. maar is die filler echt nodig? kan het gewoon niet met primer en dan de lak erop? en 600 is met water schuren correct?
 
Filler is Spuitplamuur , en vult krassen en oneffenheden, Primer vult geen diepere krassen.
Zwart is een kleur waar je veel oneffenheden in ziet.
Waterproof schuurpapier gebruik je met water.. (emmer water bij je werk zetten ,of plantenspuit o.i.d gebruiken).
 
kappen hebben totaal geen diepe krassen. enkel opervlakkig wat kleine spoortjes welke er wel uit zullen gaan na het schuren.. is dan filler echt nodig? en moet ik met 320 ook met nat schuren of enkel met de 600 als laatste schuurbeurt?
 
hmmm, zat net hetzelfde te denken. Heb op de site van motip trouwens gezien dat je de kunststof hechtings primer niet meer hoeft te schuren, dat je gewoon de lak er kan opzetten. Wat dus werk bespaard dan ;-) ik zou dan gwn nat schuren met 320, en daarna nat afwerken met 600. Dan primer erop 2 laagjes en dan gwn mijn mat zwart op in 3 lagen.. blanke lak hoeft niet zeker aangezien het mat zwart wordt?
 
Ja zonder filler word het wel lelijk.
gisteren vleugeltje gespoten. 320 korrel nat dan 600 nat. afgewassen en ontvet met amoniak. dan 2 laagjes plasric primer. en 3 lagen mat zwart. ziet er netjes uit toch
 

Attachments

  • 20170711_160205.jpg
    20170711_160205.jpg
    182.3 KB · Views: 46
jaa. moet je echt op kijken hoor ;) ben best tevreden. donderdag en vrijdag hoop ik hem helemaal gedaan te krijgen.
 
Eind resultaat mag er zijn :) enkel mijn voor spatbord krijg ik met geen stokken los, en dit zijn kruiskop bouten dus kan je geen kracht opzetten.. en als je te veel kracht zet draai je de kruiskop rond en dan is het helemaal gedaan.. maar ik ga dit met wrapper spray doen, dan hoef ik enkel alles rondom af te schermen en spatbord te ontvetten en spuiten maar..
 
Back
Top