kappen reviseren

jeffdechef

Well-Known Member
ik heb kappen met krasbeschadigingen ik ben er via de search achtergekomen dat je die het beste kan opknappe door te schuren plamuren en weer spuiten, maar wat voor spul gebruik je om het te plamuren?? en hoe krijg je die glans ongeveer zoals nieuwe kappen?? als iemand tips heeft dan heel erg bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

plamuur heb je in verschillende vormen:

*spuitplamuur in spuitbusje voor ondiepe krassen
* polyesterplamuur in een doosje met een tube verhader die je met elkaar moet vermengen, laten drogen en dan weer opschuren voor diepere krassen

glans krijg je vooral door een goede laag blanke lak :)
 
2 Componenten is erg handig voor flinke krassen / scheuren , maar ik gebruikte zelf om wat krasjes te vullen gewoon spuitplamuur geregeld via autospuiter hier , gewoon paar flinke lagen om t op te vullen en dan netjes geschuurd zodat je er niets meer van ziet .
Persoonlijk vind ik 2 componenten soms wel lastig als er zeg maar druk op de kap komt te staan om er dan voor te zorgen dat er geen scheuren in komen , maar na een aantal kappensets gedaan te hebben lukt dat aardig.

Mzzl Alex.
 
Met PUR, polyeurethaan / bouwschuim. Kun je het 'gat' in je kap opvullen.

vloeistoffen :
-Polyester -> stinkt behoorlijk
-Epoxy -> 2 componenten , en is geloof ik lichter dan polyester

De glasvezel matjes moet je er dan in laagjes op leggen.
 
Ik wil epoxy gaan gebruiken, maar de gaten die ik dicht moet maken zijn behoorlijk groot, gaat dat lukken dan??

ik hoorde dat het zeg maar een soort van kneedbaar polyester was, dat d.m.v. verharder hard word.
 
Je kan ook matjes eronder doen , en als je een oude kap hebt die niet meer te maken is haal je daar een stukje uit en die fix je erin , zodat je vanaf de buitenkant niets meer ziet.
 
Back
Top