This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kappen polijsten

Jayson0

Member
Ik heb gisteren mijn kappen gespoten en afgespoten met crop 2k blanke lak alleen glanst hij niet echt mooi is beetje grof daarom wil ik hem gaan polijsten alleen weet ik niet precies hoe het moet en krijg ik niet echt iets erover gevonden, iemand tips?

Afhankelijk van de mate van dofheid. Nat schuren met 2500 of 3000. Excentrisch polijsten met een dual action polijstmachine. Testen op welke polijstpad en pasta de lak goed reageert. Eerst met een zachte pad en fijne polijstpasta beginnen. Als dat niet voldoende is kun je opschalen naar een stevige pad met grovere pasta een zogenaamde compound.

De polijst pasta beste om duur merk te halen of bij action goed genoeg?

Polijstpasta gebruik je om alu op te poetsen. Dit vraagt een iets andere aanpak dan bijvoorbeeld een setje velgen laten glimmen. Heb tijdje terug ook een paar kappen gedaan en kost flink wat tijd, is absoluut de moeite waard. Laat eerst ff de blanke lak goed uitharden bij een goede temperatuur
Post automatically merged:

Als je 100% zeker weet dat het goed uitgehard is is het simpelweg een kwestie van ergens beginnen. Ik zou zoals Tim zei met 2500 beginnen nat te schuren. Als je nou het idee hebt dat er niks gebeurt kun je altijd nog een stapje groffer gaan. Maar daar gaan we,

Vul een spuitflesje met water. Koud of warm of bronwater maakt niet uit zolang het maar nat is. Leg je schuurpapier ook in een bakje met water. Begin rustig te schuren MET DE HAND en spuit regelmatig ff met dat flesje water waar je bezig bent. Als je schuurt afentoe een doek eroverheen en dan zie je een matte afwerking. Die kan mooi egaal zijn dan is het goed of je ziet overal kleine putjes. Als dat zo is moet je nog ff door schuren. Herhaal dit trucje met korrel 3000 tot je tevreden bent.

Dan met een polijstmachine rustig aan beginnen met een zachtere niet te groffe schijf en een gemiddelde korrel polijst compound. En ook dan weer een kwestie van goed blijven kijken wat er gebeurt.

Zou niet besparen op een beetje kwaliteit compound maar je hebt niet veel nodig. Maar de keuze is vrij groot. Als je uit de buurt komt kan ik je wel helpen aan wat compound en schijven.
Zoals je ziet op de foto zijn dit allemaal verschillende compounds en schijven die ik heb liggen

Attachments

• Snapchat-1582180533.jpg
    140.9 KB · Views: 14
Last edited:
Ziet er top uit ouwe. Menzerna is altijd goed.

Limburg is wel een stukje van het mooie Brabant. Maar je bent welkom in Roosendaal hoor. Denk dat het een paar uurtjes werk zal zijn maximaal
Post automatically merged:

Ziet er top uit ouwe. Menzerna is altijd goed.
Ja fijn spul, die 3m werkt ook lekker. Mag wel ook voor dat geld haha gelukkig meegesmokkeld bij mn vorige werkgever haha

Dat is inderdaad wel een stukje haha