kappen kapot, tips to repair??

jeffdechef

Well-Known Member
laatst ongeluk gehad, maar ziet er naar uit dat k nix vergoed krijg, k heb n beta ark, linker zijscherm is beschadigd. De grote voorkap is niet kapot alleen zijn wat stukjes afgebroken, waarmee die voorkap vastzat aan de treeplank enzo. Hierdoor is hij niet goed meer vast te maken. Zijn dat soort dingen goedkoop te maken of moet de hele kap nieuw? En die zijkap die beschadigd is. Kan die beter nieuw gekocht worden of kan ik die nog laten maken en overspuiten. Hij is niet gebroken alleen helemaal ingekerfd met krassen.

Ik zie hier op het forum ook overal spuiten en/of coaten staan. Wat houdt dat coaten precies in???

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

coaten is anders als spuiten , maar als ik me niet vergis kan coaten niet met die kappen, alleen op metaal dacht ik.
als de kappen nog heel zijn en niks afgebroken kun je ze laten spuiten, verder voor de kappen die wel kapot zijn kun je bij vraag en aanbod hier op het forum eens vragen of iemand die kappen niet toevallig heeft.
 
als je het zelf wil gaan herstellen kun je die krassen het beste opvullen met epoxy, dan vlakschuren zodat je geen verschil of een randje meer voelt. Dan eerst grondverf en dan weer even opschuren dan de lak/verf erop spuiten die je wil

scheuren kun je trouwens ook goed herstellen met epoxy heb ik zelf ook gedaan niks meer van te zien.

succes
 
coaten kan alleen op ijzer / staal / aluminium etc....bij coaten slaat van dat poeder op het frame. daarna wordt het in een 'oven' gebakken. Dat kan dus niet bij je kunststof kappen

Scheuren herstellen met epoxy
Dus niet met een soldeerbout, dat knapt erg snel.
 
Als je een scheur hebt eerst aan de binnenkant met soldeerbout en dan eroverheen plamuren dan opschuren en spuiten, heeft bij mij altijd gewerkt.
 
Back
Top