Kapotte type 3 (RST)?!

Mischahakkaart

New Member
Goededag allemaal, een weekje terug was ik aan het rijden op mijn type 3 70 cc cilinder (Malossi 800 km oud), 19,5 mm Dellorto carb (sproeier 78) en sito plus uitlaat zonder begrenzer. Alles ging zoals normaal totdat hij opeens geen kracht meer gaf en uitviel.

Eerst dacht ik dat het gewoon valse lucht was of een oude bougie maar na alles na gelopen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat de scooter (als het goed is) geen valse lucht krijgt, benzine krijgt, en vonk heeft. Maar toch wil die niet starten. Ik heb veel gekickt en elke keer is de bougie gewoon nat. Maar wat me wel opviel is dat er rook uit het bougie gat kwam. Ik denk dat het misschien ligt aan de timing van de ontsteking maar ik durf het niet te zeggen.

Iemand die ooit dit probleem heeft gehad en mij uit de brand kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

De timing van een 2-takt kan alleen maar fout zijn als het spietje van het vliegwiel is weggelaten en het vliegwiel daardoor verdraait zit.
Als het spietje wel op de krukas zit, kun je het vliegwiel maar op 1 manier erop zetten en staat de timing automatisch goed.

Alles ging zoals normaal totdat hij opeens geen kracht meer gaf en uitviel.
Niet toevallig een warmloper gehad?
Welk luchtfilter heb je in combinatie met die 78er sproeier gemonteerd?

Heb je die nieuwe cilinder ook een beetje ingereden of ben je hem gelijk aan z'n jas gegaan?
 
De timing van een 2-takt kan alleen maar fout zijn als het spietje van het vliegwiel is weggelaten en het vliegwiel daardoor verdraait zit.
Als het spietje wel op de krukas zit, kun je het vliegwiel maar op 1 manier erop zetten en staat de timing automatisch goed.


Niet toevallig een warmloper gehad?
Welk luchtfilter heb je in combinatie met die 78er sproeier gemonteerd?

Heb je die nieuwe cilinder ook een beetje ingereden of ben je hem gelijk aan z'n jas gegaan?
Ik ga er niet van uit dat ik een warmloper heb gehad, de cilinder wand was nog hartstikke netjes en de compressie was hetzelfde zoals altijd.
Ik heb een standaard type 3 luchtfilter.
Ik heb de cilinder de eerste 500 km niet echt helemaal opengetrokken en de eerste 300 heel rustig aan gedaan( toen was de uitlaat ook nog begrensd dus ging sws niet harder dan 50)

Ik had idd ook al naar het spietje gekeken maar vgm was die nog goed (zie bijlage voor foto)
De reden dat ik dacht dat het misschien aan de ontsteking lag is omdat de magneten over dat kleine kastje heen gaan wanneer de cilinder niet op het hoogste punt is. En naar mijn idee is de ontsteking op het hoogste punt. Ook las ik ergens dat het me bobine/cdi kan zijn maar een nieuwe bestellen stel ik het liefst nog even uit.
 

Attachments

  • IMG_5056.jpeg
    IMG_5056.jpeg
    414.1 KB · Views: 7
Back
Top