Kapotte parkside grasmaaier

4slaf4life

Well-Known Member
Mijn buurman heeft vandaag een parkside grasmaaier langsgebracht omdat deze ineens niet meer wilde starten. Het gaat om een met een 2t motortje.

Heb hem net vrijwel helemaal nagekeken.
Vonkt, krijgt benzine, Heb geen compressiemeter maar met trekstarten voel ik veel weerstand en de cilinder en zuiger zien er nog perfect uit en heb de carburateur/gasklephuis helemaal uit elkaar gehaald om schoon te maken maar was niet vies.

Bij de ontsteking zit ook een soort van blok met spoel met een klein blokje onderop die vlakbij/tegen de bovenkant van het vliegwiel komt. Ik heb dit blokje zo dicht mogelijk tegen het vliegwiel gezet, want het leek alsof deze (bijna) in kontakt moest komen met het vliegwiel.

Het gaat om een grasmaaier als deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/t-mech-...FS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping. Zie hier ook al geen al te beste reviews bij staan.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
 
Advertisement - register to remove this

Dat blokje waar je het over hebt is waarschijnlijk de pickupspoel maar als de bougie goed vonkt kan het hier niet aan liggen.
Heb je het luchtfilter al eens bekeken?
Vaak zijn deze vrij vies, vooral als er langere tijd niet naar gekeken is.
Maaien bij droog weer en eventueel droog gras kan wel eens goed stoffen.
 
Nee was helemaal schoon. Heb alles qua benzine tank en carb uit elkaar gehaald en ''schoon'' gemaakt. Wat eigenlijk helemaal niet nodig was aangezien hij nauwelijks gebruikt leek.

Kwam er net na wat meer reviews gelezen te hebben er achter dat dit simpelweg troep is. Hij is dus ook weer opgehaald. Maar mocht iemand een oplossing weten hoor ik het nog graag
 
Krukaslagers niet gewoon versleten? Keeringen versleten? Membraam kapot? Dan is er zoveel speling dat de keeringen niet meer afsluiten en je geen onderdruk meer op kan bouwen.
 
membraam zit er niet in. Keerringen niet naar gekeken. Maar hij is zo weinig gebruikt dat ik me dat niet voor kan stellen. Als ik het goed herinner is hij nog geen 10 uur gebruikt
 
Back
Top