kapotte oliepomp

svvner

Well-Known Member
Hallo weet iemand hoe ik kan testen of de oliepomp kapot is dit denk ik, want mijn aerox heeft nu al een keer of 3 een warmloper gehad omdat er geen olie in het blok komt x| denk ik dus. maar hoe kan ik er achter komen of de pomp echt kapot is? en is het veel werk om een oliepomp te vervangen

Advertisement - register to remove this

ik zou zeggen als die al 3 keer een warmte loper heeft gehad door geen olie dan heb je hem kapot als je cker weet dat de warmte lopers door de olie komen en vervangen is niet moelijk maar je kan hem ook gewoon afsluiten en bromix tanken scheelt een boel werk en je weet altijt cker dat die zijn olie krijgt

gwn je olieslangetje uit je carb halen vervolgens je scooter starten en een beetje gas geven als het goed is moet er olie uit het slangetje druppelen.
en heb je de pomp wel ontlucht.

gr

Gewoon een doorzichtig olie slangtje erop zetten.

Als je het slangetje erop gezet hebt en aangesloten is het slangetje nog leeg,

Dan doe je gewoon mengsmering in de tank en ga je een stukje rijde. Als er na een paar hondert meter nogsteeds geen olie in het slangetje te zien is is je oliepomp dus kopot.

Ofja het zal wel niet de oliepomp zelf zijn die kapot is maar het witte ronde dingetje wat op de krukas zit. die zal wel rond zijn en geen draad meer bevatten waardoor de oliepomp niet meer aangedreven word.

Back