beter ga je niet meer naar zo'n mongool toe , een sterkere krukas houdt gewoon in de het lager van de drijfstang van een ander materiaal is , deze is beter bestand tegen de harde klappen van een hogere compressie en aantal cc's ... Ook is vaak de krukas voller , wat wil zeggen dat de krukas en steviger is een het carter meer opvult (carterdruk hoger)
al met al is een goeie krukas hoogstens beter , en kan zelfs op een geheel standaard setup (begrensd en al) worden gebruikt , het zal eerder beter worden dan slechter. Met een standaard cilinder is een gevulde krukas zelfs beter!!
kort gezegd , die vent die tegen jou verteld dat een andere krukas slecht is voor je scooter zit vol met stront ofzo , hij heeft er iig geen verstand van...
Ik zou gewoon een Doppler krukas nemen , deze gebruik ik zelf vrij vaak voor std setups t/m vrij hoogtoerige setups , heb er nog nooit 1 van stuk gehad zelfs!!
verder moet je natuurlijk wel even nieuwe lagers en keerringen monteren , gewoon een C3 setje met goeie keerringen , zoals SKF setjes oid. Het mooie van dit alles is dat je blok meteen mooi fris is en eventuele mankementen die je aantreft kunt verhelpen en eventueel ook nodige aanpassingen kunt maken ter verkoming van ellende..